Wednesday, Jan 1, 2020

صفحه نخست » فرمانده سپاه چند هفته پس از اعتراضات به ماهشهر رفت تا جهیزیه توزیع کند

joke_010120.jpgبی بی سی - سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، به بندر ماهشهر سفر کرده تا به زوج‌های جوان جهیزیه بدهد، بسته‌های کمک معیشتی توزیع کند و ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی را اعلام کند.

فرمانده سپاه در ماهشهر گفته است: "ما از موضع حاکم صحبت نمی‌کنیم و فرمانبر مردم هستیم."

سفر آقای سلامی به بندر ماهشهر، در استان خوزستان، چند هفته پس از اعتراضات سراسری آبان ماه و سرکوب خونبار آنها انجام می‌شود. بندر ماهشهر صحنه شدیدترین برخوردهای ماموران امنیتی با معترضان بود.

qqqqq.jpgبه تازگی معاون فرهنگی سپاه گفته است که در "مدل جدید براندازی، تکیه بر افراد فرودست جامعه و کسانی است که محصول حاشیه‌نشینی و بی‌سوادی هستند".

اعلام شده که در سفر حسین سلامی به ماهشهر ۱۱۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان این شهر داده شده است.

آقای سلامی همچنین وعده ساخت ۱۰۰ منزل مسکونی، یک مدرسه شش کلاسه، درمانگاه و کارگاه‌های اشتغال‌زایی داده و در مراسم آغاز این پروژه‌ها حاضر شده است.

توزیع ۲ هزار بسته معیشتی در ماهشهر و افتتاح چندین پروژه عمرانی دیگر در استان خوزستان نیز بخش دیگری از برنامه‌های سفر آقای سلامی بوده است.

او توضیحی نداده که چرا این کمک‌ها شامل اهالی ماهشهر و خوزستان شده و به دیگر شهروندان ایرانی داده نشده است. همچنین مشخص نیست که چرا نهادهایی مثل سازمان تامین اجتماعی، بهزیستی یا کمیته امداد این کمک‌ها را توزیع نکرده‌اند و شخص فرمانده سپاه وارد عمل شده است.

فرمانده سپاه گفته از طرف آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، برای رسیدگی به آسایش و رفاه مامور شده است. آقای سلامی در ماهشهر گفت: "ما مامور و فرستاده رهبر عزیزمان هستیم که در اینجا حضور پیدا کرده‌ایم."

او در بخشی از صحبت‌هایش گفته "جوانان عزیز باید بدانند که زندگی، سختی دارد و چیزی که می‌تواند سختی‌ها را به شیرینی تبدیل کند، صبر، تحمل و دوست داشتن است" و در عین حال دستگاه‌های مسئول را به حل مشکلات مردم فراخوانده است.

آقای سلامی کمی پس از اعتراضات آبان گفت بروز اعتراضات در صدها شهر ایران به دنبال گرانی ناگهانی بنزین از طرف حکومت ایران، نتیجه "یک سناریوی جهانی" بوده و ایران را در یک "جنگ بزرگ جهانی" درگیر کرده است.

او در یک تجمع حکومتی در آذر ماه گفت: "امروز تیر خلاص به دشمن زده شد."

ماموران امنیتی ایران در جریان اعتراضات آبان صدها نفر از معترضان غیرمسلح را به ضرب گلوله کشتند. سپاه پاسداران در بازداشت زخمی‌ها و موج بازداشت فعالان مدنی در هفته‌های اخیر نیز نقش دارد. کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل درباره خطر شکنجه بازداشت شدگان هشدار داده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy