Sunday, Jan 5, 2020

صفحه نخست » مشاور نظامی علی خامنه‌ای به سی‌ان‌ان: واکنش ما قطعا به یک سایت‌ نظامی آمریکا خواهد بود

moshaver_010420.jpgایران اینترنشنال - حسین دهقان، مشاور نظامی علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، اعلام کرد واکنش ایران در برابر کشته‌ شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، قطعا به صورت نظامی و به یکی از «سایت‌های نظامی» آمریکا خواهد بود.

دهقان روز یکشنبه ۱۵ دی‌ماه در گفت ‌و‌گو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان اعلام کرد: «این آمریکا بود که جنگ را آغاز کرد. بنا بر این آن‌ها باید واکنش مناسب نسبت به اقدامات خود را بپذیرند.»

این مقام نظامی جمهوری اسلامی همچنین اضافه کرد: «تنها چیزی که می‌تواند این دوره جنگ را پایان دهد این است که آمریکایی‌ها ضربه‌ای را در برابر با ضربه‌ای که وارد کرده‌اند،‌ دریافت کنند. بعد از آن، آن‌ها نباید به دنبال چرخه جدیدی باشند.»

هم‌زمان فرماندهان نظامی و مقام‌های سیاسی جمهوری اسلامی نیز بر «انتقام سخت» تاکید کرده و خبر از واکنش متناسب به کشتن سلیمانی داده‌اند.

افزایش تنش میان ایران و آمریکا پس از عملیات کشتن سلیمانی در عراق همچنان ادامه دارد. حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران، روز شنبه گفت که ایالات متحده مرتکب یک «اشتباه بزرگ» شده و «اگر سکوت کنیم،‌ جسورتر می‌شود.»

توییت‌های ترامپ مسخره است

دهقان در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی روز یکشنبه نسبت به توییت‌های اخیر رییس‌جمهوری آمریکا واکنش نشان داد و آن‌ها را «مسخره و پوچ» خواند.

مشاور خامنه‌ای در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی گفت: «(ترامپ) حقوق بین‌الملل را نمی‌شناسد. او قطعنامه‌های سازمان ملل را نیز به رسمیت نمی‌شناسد. اساسا او یک گنگستر واقعی و یک قمارباز است. او سیاستمدار نیست و ثبات روانی ندارد.»

رییس جمهوری آمریکا شامگاه شنبه در صفحه توییتر خود ضمن اشاره به توسعه سلاح‌ها و تجهیزات نظامی کشورش، به مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمله به آمریکایی‌ها در پاسخ به کشته‌شدن سلیمانی هشدار داده بود.

او نوشت: «ما به ۵۲ نقطه به نیت شمار آمریکایی‌های گروگان‌ گرفته شده از سوی ایران در سال‌های گذشته حمله می‌کنیم.»

در همین زمینه، دهقان با اشاره به قطعنامه ۲۳۴۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر جنایت جنگی بودن نابودی غیرقانونی میراث فرهنگی، اضافه کرد: «اگر (ترامپ) بخواهد قانون، منطق و عقلانیت را بر تصمیم خود تحمیل کند، باید بپذیرد که یک جنایتکار جنگی است و باید در یک دادگاه مرتبط محاکمه شود.»

او در پاسخ به سوالی درباره واکنش به حمله احتمالی آمریکا به اماکن فرهنگی ایران گفت: «مطمئنا هیچ کارمند نظامی آمریکایی، هیچ مرکز سیاسی آمریکا، هیچ پایگاه نظامی آمریکایی و هیچ کشتی آمریکایی در امان نخواهد بود. آن‌ها در دسترس ما قرار دارند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy