Monday, Jan 6, 2020

صفحه نخست » خبرهایی از «باز داشتن» ایرانی‌تبارها در مرز آمریکا

border_010520.jpgرادیو فردا - اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از گزارش‌ها در مورد «باز داشتن» یا جلوگیری از ورود ایرانی‌آمریکایی‌ها و دارندگان کارت سبز به ایالات متحده، ابراز نگرانی کرده‌اند. اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا این گزارش‌ها را تکذیب کرده‌است.

باربارا لی، نماینده دمکرات در کنگره از ایالت کالیفرنیا، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است «بنا بر گزارش‌ها شهروندان ایرانی‌تبار، از جمله شهروندان آمریکایی و دارندگان کارت سبز، توسط اداره گمرک و حفاظت مرزی متوقف شده‌اند».

خانم لی به منبع این گزارش‌ها در توئیتر خود اشاره‌ای نکرده‌است. او اما با اعلام یک شماره تلفن افزوده «اگر شما یا هر کسی که می‌شناسید توسط اداره گمرک و حفاظت مرزی هدف‌گیری شده و یا بازداشت شده، لطفا با دفتر حوزه انتخابی من تماس بگیرد».

نماینده دیگری که از این موضوع ابراز نگرانی کرده، پرامیلا جایاپال، نماینده واشینگتن در مجلس نمایندگان آمریکاست. خانم جایاپال گفته دفتر او از صبح روز یک‌شنبه در حال بررسی مسئله بوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

طی ساعت‌های گذشته شورای روابط آمریکایی-اسلامی در اعلامیه‌ای در وب‌سایت خود گفته به بیش از ۶۰ نفر از ایرانی‌ها و ایرانی‌آمریکایی‌ها از سنین مختلف، که برای مدتی طولانی در مرز پیس‌آرک متوقف شده و از آن‌ها پرسش‌های مختلف شده، یاری رسانده‌است.

این نطقه مرزی در واشینگتن، پایتخت آمریکا، قرار دارد.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی در اعلامیه خود افزوده «جلوی ورود بسیاری دیگر به‌دلیل کمبود ظرفیت‌ها در اداره گمرک و حفاظت مرزی گرفته شده‌است».

به گفته این شورا از کسانی که متوقف شده‌اند پرسش‌هایی در مورد دیدگاه‌های سیاسی آن‌ها و مشابه آن پرسیده شده‌است.

به گفته این شورا ظاهرا بیشتر این افراد در حال بازگشت از کنسرتی در ونکوور کانادا به محل سکونت خود در ایالات متحده هستند.


تانیا فلچر، خبرنگار شبکه تلویزیونی کانادا، سی‌بی‌سی، نیز مصاحبه‌ای با یک شهروند کانادایی زاده تهران انجام داده که می‌گوید اعضای خانواده‌اش در میان ده‌ها نفری بودند که برای مدت بیشتر از هشت ساعت در نقطه مرزی پیس‌آرک متوقف شده‌اند».

اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا این گزارش‌ها را به‌کلی رد کرده است.

این نهاد دولتی آمریکا می‌گوید «پست‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر این‌که اداره گمرک و حفاظت مرزی ایرانی‌آمریکایی‌ها را باز داشته و به خاطر زادگاه آن‌ها مانع از ورود آن‌ها به خاک ایالات متحده شده، جعلی است».

این اداره فدرال گزارش‌ها از انتشار بخشنامه‌های مرتبط با این موضوع را نیز نادرست توصیف کرده‌است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy