Wednesday, Jan 8, 2020

صفحه نخست » سقوط هواپیمای مسافربری در فرودگاه خمینی

khomeini_010720.jpgرئیس سازمان هواپیمایی ایران: جعبه سیاه پرواز اوکراین را به خارج نمی‌‌فرستیم

در ادامه انتشار گزارش‌های تکمیلی از هواپیمای اوکراینی که صبح چهارشنبه، ۱۸ دی‌ماه، در اطراف تهران سقوط کرد، مدیر سازمان هواپیمایی ایران با اشاره به کشف جعبه سیاه این پرواز، تاکید کرد که اطلاعات پرواز تنها در ایران بررسی خواهد شد.

پیشتر مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داده بود که هر دو جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراینی پیدا شده است.

حسن رضایی‌فر روز چهارشنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: «هر دو جعبه سیاه بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی اوکراین پیدا شده است، اما فقط یکی از جعبه‌های سیاه سالم است و جعبه دیگری چند قطعه شده است.»

> به گزارش خبرگزاری های اوکراینی بیشتر کشته شدگان ایرانی ها هستند

استان‌وایر نوشت یک منبع آگاه از کشته شدن نزدیک به ۱۴۰ مسافر ایرانی در سانحه سقوط هواپیمای ۷۳۷ بویینگ خبر داد.

> شایعاتی مبنی بر اینکه هواپیمای اوکراینی به طور اتفاقی در اثر شلیک یک موشک ایرانی آسیب دیده است

توئیت روزنامه اردنی الحدث در این باره:

علت سقوط هواپیما آتش گرفتن یکی از موتور‌های آن اعلام شد

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: علت سقوط هواپیمای اوکراینی که صبح امروز در نزدیکی شهر جدید پرند سقوط کرد، آتش سوزی در قسمت موتور هواپیما بود.

وی با رد هرگونه شایعه درخصوص اصابت موشک به بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی، گفت: در صورتی که این حادثه به دلیل اصابت موشک بود هواپیما در آسمان منفجر می‌شد اما آتش سوزی در قسمت موتور این هواپیما و تلاش ناموفق خلبان برای کنترل هواپیما منجر به سقوط و فوت تمام سرنشینان آن شد.

ایرنا - منابع خبری بامداد چهارشنبه از سقوط یک هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۰ سرنشین که به جان باختن همه آنان منجر شد، در نزدیکی فرودگاه خمینی خبر دادند.

به گزارش رسانه های خبری، یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه خمینی تهران سقوط کرده است.

هواپیمایی شرکت یو آی ای اوکراینی به شماره ۷۵۲- PS که با یک ساعت تأخیر از مقصد تهران عازم کی‌یف بود، صبح امروز پس از برخاستن از فرودگاه، حوالی شهر پرند سقوط کرد.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این مطلب افزود: یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه خمینی سقوط کرد.
وی ادامه داد: اخبار اولیه حاکی است این هواپیما که عازم کیف پایتخت اوکراین بوده است ۱۷۰ مسافر و خدمه داشته است.

ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که ظاهر هواپیما را در حالی که آتش گرفته و ثانیه هایی بعد به زمین برخورد می کند نشان می دهد. فیلم در تاریکی شب گرفته شده و جزییات زیادی در آن قابل مشاهده نیست.

در این فیلم با برخورد هواپیما به زمین آسمان برای لحظه‌ای روشن می‌شود.

این دومین حادثه پرتلفات در ایران ظرف دو روز گذشته است. روز سه‌شنبه در جریان مراسم دفن پیکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، در شهر کرمان دستکم ۵۶ نفر کشته شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy