Thursday, Jan 9, 2020

صفحه نخست » فرمانده هوافضای سپاه: می‌توانستیم ۴ تا ۵ هزار آمریکایی را بکشیم، عملیات ادامه پیدا خواهد کرد

hajizadeh.jpgسردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، امروز پنجشنبه ۱۹ دی ماه درباره حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در عراق گفت: «ما دنبال کشتن نبودیم. دنبال ضربه زدن به ماشین نظامی دشمن بودیم. اگر چه حتما ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند و اگر جواب می‌دادند، در گام‌های دوم و سوم، ۴ تا ۵ هزار کشته می‌دادند که با خویشتن‌داری آنها جنگ ادامه پیدا نکرد.»

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در کنفرانس خبری خود همچنین ادعای کشته شدن «ده‌ها» نیروی آمریکایی در این حملات را تکرار کرده و گفت که «عملیات بزرگ... در کل منطقه ادامه پیدا خواهد کرد».

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه اظهارات با بیان اینکه "خون شهدای ما بهای بسیار بالایی دارد" افزود: «ضربه زدن به پایگاه‌های آمریکایی یا سرنگون کردن هواپیماهای آنها یا حتی کشتن ترامپ هم ارزش چندانی ندارد، خون بهای واقعی آنها، اخراج کامل آمریکا از منطقه است.»

سردار حاجی زاده همچنین گفت: "۱۳ موشک به سمت پایگاه‌های آمریکا در عراق شلیک کردیم و ۹ هواپیمای آمریکایی کشته‌ها و زخمی‌ها را از پایگاه عین الاسد به اسرائیل، اردن و یکی از بیمارستان‌های بغداد انتقال دادند."

ساعاتی بعد عبدالکریم خلف، سخنگوی نیروهای مسلح عراق، این ادعا را رد و اعلام کرد که حمله موشکی جمهوری اسلامی به دو پایگاه در این کشور تلفات جانی، چه در بین عراقی‌ها و چه از نیروهای بین‌المللی، دربر نداشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy