Friday, Jan 17, 2020

صفحه نخست » تشکر «او» از مسئولان شلیک به هواپیما

radiof_016120.jpgنیوشا بقراطی - رادیو فردا

درست چهل دقیقه و یازده ثانیه از شروع سخنرانی گذشت تا سرانجام برای نخستین بار کلمه «هواپیما» را بر زبان آورد.

در اشارات دیرهنگام و چند جمله‌ای به آن، بابت سرنگونی هواپیمای مسافربری با دو موشک نیروهای تحت امرش که جان ۱۷۶ سرنشین را گرفت، تسلیت گفت اما به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عذرخواهی نکرد.

در عوض، از فرماندهان سپاه به خاطر آن‌که «توضیح دادند به مردم و مطالبی را بیان کردند» تشکر کرد.

آن «انتقام سخت» از آمریکا را که هیچ تلفاتی در بین آمریکایی‌ها نداشت، اما بر اثرش ۱۴۶ ایرانی کشته شدند، مایه مباهات و نشانه قدرت نظام توصیف کرد.

در آن‌چه توسط نیروهای تحت فرماندهی‌اش رقم خورد، انگشت اتهام را به سوی «دشمن» گرفت که: می‌خواهد با پرداختن به این ماجرا، «سپاه را زیر سوال ببرد».

درباره شهروندان معترض هم صحبت‌هایی داشت؛ معترضان به سرنگونی هواپیما را فریب‌خوردگان رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور نامید. گفت «مردم ایران» کسانی‌اند که در مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی شرکت می‌کنند؛ نه معترضان به سقوط هواپیما.

دو ماه بعد از اعتراضات خونبار آبان که ۱۵۰۰ کشته بر جای گذاشت، گفت معترضانی که شعار می‌دهند نه غزه نه لبنان، حاضر نیستند نه‌تنها جان خود، بلکه حتی منافعشان را فدای ایران کنند.

و دو هفته بعد از آن‌که آمریکا ژنرال ارشد حکومتش و فرمانده محبوبش را کشت، گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در این برنامه از واکنش آیت‌الله علی خامنه‌ای به سرنگون شدن بوئینگ خطوط هوایی اوکراین می‌گوییم؛ در نخستین نماز جمعه‌اش پس از هشت سال.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy