Sunday, Jan 19, 2020

صفحه نخست » تظاهرکنندگان عراقی دفتر حزب الله را در نجف به آتش کشیدند

05960813-61B7-4C61-8CB3-4FECA6ACD7FE.jpegالعربیه

تظاهر کنندگان عراقی بعد از ظهر روز شنبه 18 ژانویه 2020 دفتر مرکزی حزب الله عراق یکی از گروه‌های شبه نظامی وابسته به ایران را به آتش کشیدند.

به گفته منابع العربیه در عراق ساختمان مرکزی حزب الله لبنان که نیروهای او به کشتن تظاهر کنندگان متهم هستند، به طور کلی به آتش کشیده شد.

معترضین عراقی همزمان با نزدیکی پایان مهلت تعیین شده توسط کمیته‌های هماهنگی تظاهرات، با اعتراضات گسترده خود ادارات دولتی در نجف را تعطیل کرده‌اند. این اعتراضات از روز جمعه شدت بیشتری به خود گرفت و قرار است تا روز دوشنبه که تاریخ پایان مهلت تعیین شده است، به راهپیمایی و اعتراضات خود ادامه دهند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

فعالان جنبش مردمی عراق با انقضای مهلت های اعطا شده به مقامات برای دستیابی به مطالبات شهروندان به ویژه در استان های جنوبی خواستار تشدید تظاهرات در 20 ژانویه شدند.

آتش زدن بنر سردار سلیمانی و مهندس ابومهدی در عراق:

588778.jpg

فراخوان و دعوت برای تشدید اعتراضات عمومی

تعداد زیادی از معترضین استان‌های جنوبی از جمله دانشجویان دانشگاه ها و عشایر اطراف شهرها به میدان‌های اعتراضات سراز شدند.

تظاهرکنندگان تهدید کردند که در صورت عدم پاسخگویی به خواسته‌هایشان از سوی طبقه حاکم، تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز را طی دو روز آینده تشدید خواهند کرد.

فعالان مدنی خاطرنشان کردند که این تظاهرات‌ها که همه میدان‌ها و خیابان‌های اطراف آن را پوشانده است، با شعارهای ملی آغاز شد.

تظاهرکنندگان همچنین علیه دخالت‌های خارجی به خصوص دخالت‌های ایران در عراق به شدت شعار داده‌اند.

در صورت عدم پاسخگویی به خواسته های جنبش ، تهدیدات خود را برای طبقه حاکم برای تشدید صلح در دو روز آینده تمدید کردند.

این درحالی است که تظاهرکنندگان ذی قار شعارهایی علیه عادل عبدالمهدی سر داده‌اند. آنها علیه ابقای عادل عبدالمهدی در مقام نخست وزیری و عدم کشف قاتلان تظاهرکنندگان ذی قار از سوی وی شعار دادند.

تظاهر کنندگان همچنین ترور فعالان مدنی توسط شبه نظامیان طرفدار ایران را به شدت محکوم کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy