Sunday, Jan 19, 2020

صفحه نخست » رضا پهلوی: رژیم ایران اصلاح‌‌پذیر نیست؛ ریشه را از ته باید کند

rezaPahlavi_011920.jpg-مردم ایران قادرند، رژیم را تغییر دهند اما به کمک خارجی نیازدارند. آمریکا نباید با رژیم مذاکره کند، رژیم، اصلاح‌ناپذیر است.

-اولین کاری که یک حکومت مسئول در ایران انجام خواهد داد، دست کشیدن از هر نوع خصومت و جنگی است. چنین حکومتی به تروریسم پایان خواهد داد و تهدید مربوط به گسترش سلاح هسته‌ای را متوقف خواهد کرد.

-به عنوان یک ملت فقط می‌توانیم به خودمان متکی باشیم؛ اما حمایت جهانی، هزینه‌های انسانی و جانی را برای ما مردم ایران بسیار کاهش خواهد داد.

کیهان لندن - رضا پهلوی در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌ بیزنس گفته مردم ایران، قدرت به زیر کشیدن جمهوری اسلامی را دارند اما در عین حال نیازمند حمایت جهانی‌اند.

وی در این مصاحبه می‌‌گوید، «جهان بجای اصرار بر تکرار دیالوگ‌های پیشین و انتظار نتایج متفاوت داشتن از مذاکره با رژیم، که بیش از چهل سال است به جایی نرسیده، باید به صدای مردمی که علیه رژیم به خیابان‌ها آمده‌اند گوش کند و به آنها که بخشی از راه‌ حل‌اند، کمک کند.»

رضا پهلوی با اشاره به اینکه «رژیم دست به هر کاری می‌زند تا قدرت خود را حفظ کند» عنوان کرد، «غنی‌سازی اورانیوم برای اهداف هسته‌ای، حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی تروریستی در سراسر منطقه و تلاش برای بی‌ثبات‌ ساختن آن، همه برای حفظ قدرت است. اما اگر ریشه را از ته بکنید، اوضاع تغییر قابل توجهی می‌کند. وقتی منبع اصلی گروه‌های نیابتی را قطع کنید، آنها نابود خواهند شد.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

در نقطه‌ی مقابل آنچه رژیم در همه این سال‌‌ها از طریق نیروهای نیابتی‌اش انجام داده، اولین کاری که یک حکومت مسئول در ایران انجام خواهد داد، دست کشیدن از هر نوع دشمنی و جنگ است. چنین حکومتی به تروریسم پایان خواهد داد و تهدید مربوط به گسترش سلاح هسته‌ای را متوقف خواهد کرد. چنین تغییری، جواب خواهد داد.»

او در ادامه می‌‌گوید: «در زمان پایان فروپاشی هر سیستم تمامیت‌خواهی، شما یک لحظه‌‌ی حیاتی جدا شدن نیروهای نظامی از رژیم را می‌بینید. این اتفاق در اتحاد جماهیر شوروی افتاد و ارتش سرخ سد راه بوریس یلتسین نشد و او در مقابل دوما [پارلمان روسیه] بر بالای تانک رفت و برای مردم سخنرانی کرد. ما چیزی شبیه آن را در چکسلواکی هم دیدیم؛ وقتی که ارتش در کنار مردم ایستاد.»

رضا پهلوی همچنین افزود، «من همیشه گفته‌ام که ما به عنوان یک ملت فقط می‌توانیم به خودمان متکی باشیم؛ اما حمایت جهانی، هزینه‌های انسانی و جانی را برای ما مردم ایران بسیار کاهش خواهد داد. حمایت جهانی در اصل کار ما تغییری ایجاد نخواهد کرد، اما مرگ و رنج کمتر این مردم در گرو ایستادن جامعه جهانی در سوی درست تاریخ است.»

شاهزاده پهلوی چهارشنبه ۱۵ ژانویه ۲۰۲۰ نیز در مؤسسه هادسن سخنرانی و پرسش و پاسخ داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy