Sunday, Jan 19, 2020

صفحه نخست » پایان مهلت تعیین شده معترضان در عراق

iraq.jpgالعربیه - گزارشگر العربیه در بغداد بامداد روز دوشنبه ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ در گزارشی گفت، با پایان یافتن مهلت تعیین شده از سوی معترضین به پارلمان و طبقه سیاسی حاکم عراق برای پاسخگویی به خواسته‌های معترضین، تظاهر کنندگان اقدام به بستن جاده‌های اصلی پایتخت این کشور کردند.

این در حالی است که شامگاه یکشنبه شهرهای مرکزی و جنوبی عراق شاهد در گیری شدیدی میان تظاهرکنندگان معترض و نیروهای امنیتی این کشور بود.

خبرنگار العربیه گزارش داد که تظاهرکنندگان از بامداد روز دوشنبه همزمان با پایان یافتن مهلت تعیین شده و عدم پاسخگویی مقامات حاکم به خواسته‌هایشان جاده بین المللی بغداد - ناصریه را بسته‌اند.

از سوی دیگر مرکز رسانه‌ امنیتی عراق اعلام کرد، مرکز عملیات بغداد تلاش می‌کند که همه جاده‌هایی که تظاهرکنندگان آن را می‌بندد را باز کند.

خبرنگار العربیه گزارش داد، تظاهرکنندگان در شهرهای مرکزی عراق، همزمان با اقدام معترضان در بغداد، معابر اصلی را در شهر «کوت» در استان «واسط» را نیز قطع کردند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

او افزود: «نیروهای انتظامی عراقی با تشدید اقدامات امنیتی در چندین منطقه به طور گسترده‌ای در جنوب عراق مستقر شده‌اند».

طبق این گزارش جاده سریع السیر شهر دیوانیه با دیگر استان‌های عراق نیز توسط معترضان بسته شد.

تشدید اعتراضات و گسترش تظاهرات و اقدامات تظاهرکنندگان برای بستن جاده‌ها که انتظار می‌رود در ساعات آینده بیشتر خواهد شد، پس از آن روی می‌دهد که مهلت مقرر شده از سوی تظاهرکنندگان عراقی به مقامات این کشور برای اجرای مطالبات ‌شان به پایان رسید. یکی از مهمترین خواسته‌های تظاهر کنندگان تشکیل دولت موقت به دور از سهمیه بندی فرقه‌ای احزاب و طبقه سیاسی حاکم و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان برای بررسی قتل معترضین و آدم ربایی و ترور علیه فعالان مدنی است.

طبق این گزارش دیگر شهرهای عراق در مرکز و جنوب به تبعیت از اقدام معترضین در بغداد آنها نیز اقدام به بستن جاده‌ها، پل‌ها، مدارس و ادارات دولتی کرده و خود را برای تظاهرات میلیونی که قرار است امروز بیستم ژانویه برگزار شود، آماده شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy