Wednesday, Jan 22, 2020

صفحه نخست » اولین واکنش ترامپ به خبر زخمی شدن سربازان آمریکایی در حمله موشکی ایران

injured_012220.jpgرادیو فردا - دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه، دوم بهمن، در پاسخ به پرسشی در مورد شدت جراحات ۱۱ سرباز آمریکایی تحت مداوا پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به خاک عراق گفت که جراحات آنها «جدی نیست».

رئیس جمهوری آمریکا این مطلب را روز چهارشنبه در یک نشست خبری، پیش از ترک مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس، اظهار کرد.

او در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در این مورد گفت مطابق اطلاعاتی که دریافت کرده ضربه‌ای که به ۱۱ سرباز آمریکایی در آن حمله موشکی در عراق خورده «در حد سردرد است و جدی نیست».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

دونالد ترامپ به خبرنگاران گفت که برای جزئیات بیشتر در این مورد به وزارت دفاع آمریکا رجوع کنند و در عین حال اضافه کرد که «جراحات بد» و وخیم آن است که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، سال‌ها «از طریق بمب‌های کنارجاده‌ای» به سربازان آمریکایی وارد کرده بود.

تهدید ترامپ به وضع تعرفه‌های دردناک بر واردات خودرو از اروپا

آمریکا تهدید کرده است اگر دولت‌های اروپایی بر درآمد شرکت‌های دیجیتال آمریکایی مالیات وضع کنند، «تعرفه‌های دردناکی» بر واردات خودروهای اروپایی و دیگر کالاها اعمال خواهد کرد.

فرانسه در نظر دارد مالیات ۳ درصدی بر درآمدهای شرکت‌های دیجیتال اعمال کند. این قانون برخی شرکت‌های دیجیتال آمریکایی، به‌ویژه شرکت‌های اینترنتی گوگل، آمازون، فیس‌بوک و غیره را نیز شامل خواهد شد.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، چهارشنبه در حاشیه نشست داووس گفت: «اگر آنها بخواهند بر شرکت‌های دیجیتالی آمریکا مالیات ببندند، ما نیز بر شرکت‌های خودروسازی آنها مالیات خواهیم بست.»

بر اساس آمارهای کمیسیون اروپا، حدود ۲۹ درصد از صادرات خودروی این قاره در سال ۲۰۱۸ به آمریکا بوده است. ایالات متحده در این سال ۳۷ میلیارد دلار خودرو از اروپا وارد کرده است.

از سوی دیگر، شرکت‌های اروپایی در سال ۲۰۱۸ از طریق واحدهای تولیدی خود در ایالت‌های مختلف آمریکا، به‌ویژه کارولینای جنوبی، آلاباما، می‌سی‌سی‌پی و تنسی سه میلیون خودرو تولید کرده‌اند که معادل ۲۷ درصد از کل تولید خودرو آمریکا در همین سال بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy