Friday, Jan 24, 2020

صفحه نخست » مامور مرزبانی آمریکا: دستور داریم مسافران متولد ایران را متوقف و بازجویی کنیم

immig_012420.jpgایران اینترنشنال - یک مامور مرزبانی آمریکا اعلام کرد اوایل ژانویه دستور داشتند در نقاط مرزی با کانادا، مسافران متولد ایران را متوقف و بازجویی کنند.

این مرزبان آمریکایی ایمیلی را که اداره مرزبانی آمریکا در سیاتل‌، که مسائل مربوط به مرز کانادا و آمریکا در حیطه وظایفش است‌، فرستاده بود برای لن ساندرز، وکیل امور مهاجرت، ارسال کرد، که بعد در اختیار شبکه سی‌بی‌سی قرار گرفت.

شبکه سی‌بی‌سی کانادا از دریافت ایمیلی از یک مامور مرزبانی آمریکا خبر داد که نوشته است: «ماموران مرزبانی آمریكا كه در چند گذرگاه مرزی کانادا‌ـ‌آمریكا خدمت می‌کنند اوایل ژانویه سال جاری دستور داشتند مسافران متولد ایران را متوقف و از آن‌ها بازجویی كنند.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۲۰۰ نفر از مسافران ایرانی‌تبار، که بسیاری از آن‌ها شهروند کانادا یا آمریکا بوده‌اند، در ۴ و ۵ ژانویه در گذرگاه مرزی ساعت‌ها معطل و بازجویی شده‌اند.

سازمان گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده آمریکا به شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرده است که «فضای تهدید‌آمیز فعلی» باعث شد تا در مرزها «وضعیت فوق‌العاده» اعلام شود.

با این حال، این نهاد ضمن رد ادعای بازداشت مسافران متولد ایران، گفت تاخیر در گذرگاه مرزی به‌دلیل مشکلات پرسنلی در تراکم کاری آخر هفته بود.

پیش‌تر، گزارش‌هایی از بازداشت محمد‌شهاب دهقانی حسین‌آبادی، دانشجوی دانشگاه نورث ایسترن آمریکا، و دیپورت او هنگام ورود به ایالات متحده آمریکا در فرودگاه بوستون منتشر شده بود.

روزنامه‌ نیویورک‌تایمز در گزارشی به نقل از یک مقام دولتی نوشت که اقوام درجه‌ یک این دانشجو وابسته به شرکتی بوده‌اند که به اتهام ارسال سلاح برای حزب‌الله لبنان تحت تحریم آمریکا قرار دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy