Friday, Jan 24, 2020

صفحه نخست » ظریف: عامل شلیک به هواپیمای اوکراینی در زندان است

8734608B-94FF-4FF0-B639-2A147E354264.jpegزیتون

محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه ایران خبر از زندانی بودن عامل شلیک موشک به هواپیمای اکراینی داد.

هواپیمای مسافربری اوکراین صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه ساعاتی پس از حمله موشکی ایران به پایگاه های محل استقرار نیروهای آمریکایی، هدف پدافند موشکی ایران قرار گرفت و سقوط کرد.

در مجموع سه فیلم متفاوت از لحظه برخورد موشک با این هواپیمای مسافربری و صحنه سقوط آن در شبکه‌های مجازی منتشر شد.

اکانتی که اولین فیلم را منتشر کرده بود٬ چند ساعت پس از انتشار آن فیلم که کامل‌ترین فیلم منتشر شده نیز بود٬ از شبکه اجتماعی توییتر حذف شد.

ایران ابتدا گزارش‌ها از هدف گرفتن پرواز ۷۵۲ خطوط بین‌المللی اوکراین از تهران به کی یف را تکذیب می‌کرد و یک سخنگوی دولت حتی کشورهای غربی را به «دروغگویی و مشارکت در جنگ روانی» متهم کرد.

هواپیمای مسافربری اکراین دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی تهران در جنوب غربی این شهر هدف قرار گرفت و سقوط کرد.

قربانیان شامل ده‌ها ایران و کانادایی، و همچنین از افغانستان، اوکراین، بریتانیا و آلمان بودند.

تعداد زیادی از شهروندان ایرانی در شهرهای مختلف به عزای کشته شدگان این پرواز نشستند که اغلب نیز با خشونت ماموران امنیتی مواجه شدند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی اما در مصاحبه‌ای با اشپیگل مدعی شد که اعتراضات ایرانیان پس از شلیک هواپیماهای مسافربری اوکراین توسط سپاه پاسداران ایران را درک می‌کند.

او در ادامه گفت که مردم حق دارند اعتراض کنند چون بسیاری از عزیزان خود را در سانحه سقوط هواپیما از دست دادند. بسیاری از دانشجویان دوستان و نزدیکان خود را از دست دادند. واکنش آنها احساسی بود.

محمدجواد ظریف به این پرسش اشپیگل که چرا دولت روحانی پس از سه روز به مردم حقیقت را گفته است٬ پاسخ داد: « کشور در وضعیت بسیار دشواری قرار گرفته بود. ۳۲ سال پیش آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون کرد و آنها تابحال به طور رسمی از ما عذرخواهی نکرده‌اند. افسر آمریکایی که مسئول شلیک به هواپیمای ایران بوده حتی مدال افتخار هم گرفت. اما مامور ایرانی که به هواپیمای اوکراینی شلیک کرد اکنون در زندان به سر می‌برد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy