Friday, Jan 24, 2020

صفحه نخست » اَپل تی وی در سریال جدید «آمریکای کوچک» به ماجرای یک خانواده ایرانی مهاجر می‌پردازد

apple_012420.jpgصدای آمریکا - شبکه پخش اینترنتی «اَپل تی وی پلاس» (به انگلیسی: +Apple TV) پخش سریال جدیدی را با الهام از زندگی مهاجران ساکن آمریکا آغاز کرد.

این مجموعه هشت قسمتی «آمریکای کوچک» (به انگلیسی: Little America) نام دارد و روایت زندگی خانواده‌هایی از طبقه متوسط است که با آرزوهای بزرگی از کشورهای مختلف جهان به سرزمین فرصت‌های طلایی مهاجرت کردند.

داستان زندگی این مهاجران ابتدا به صورت دنباله دار در نشریه «اِپیک» (به انگلیسی: Epic) منتشر شد و خوانندگان زیادی داشت.

ماجراهای تلخ و شیرین این مهاجران، لی آیزنبرگ نویسنده و تهیه کننده مشهور آمریکایی، را سخت تحت تأثیر قرار داد و با توجه به نظرات و دیدگاه‌های مختلفی که درباره مهاجرت وجود دارد، او تصمیم گرفت با این داستان‌ها یک سریال بسازد.

او پس از نگارش فیلمنامه، این مجموعه را با همکاری تعدادی از چهره‌های خلاق و نوآور سینما و تلویزیون آمریکا تولید کرد.

هر قسمت نیم ساعته، با رویکردی غیرسیاسی و سرگرم کننده به داستان زندگی یکی از این خانواده ها می‌ پردازد و تلفیقی از طنز، عشق، الهام، انگیزه و عواطف و احساسات انسانی است.

یکی از قسمت‌های «آمریکای کوچک» درباره یک خانواده ایرانی است.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

این داستان نیز با الهام از رویدادهای واقعی ساخته شده است و ماجرای زن، شوهر، و فرزندشان است که پس از انقلاب اسلامی، بدون هیچ سرمایه و پشتوانه ای مجبور به مهاجرت به آمریکا شدند و علی رغم تمامی چالش‌های موجود، زندگی تازه ای را در این کشور آغاز کردند.

نقش این زن و شوهر را شان توب و شیلا وثوق اُمی، هنرمندان ایرانی ساکن لس آنجلس، بازی می کنند.

شیلا وثوق اومی در گفتگو با صدای آمریکا می‌گوید: «در سال‌های اخیر پیشنهاد بازی در تعداد زیادی فیلم یا سریال را به دلیل تصویر نادرستی که از مردمان خاورمیانه ارائه می کردند، نپذیرفتم. من نمی‌خواستم نقش‌های کلیشه ای بازی کنم. وقتی فیلمنامه آمریکای کوچک را خواندم، بسیار لذت بردم و با اشتیاق زیادی این نقش را بازی کردم. خیلی واقعی و انسانی نوشته شده است. این داستان زندگی بسیاری از ایرانیانی است که به آمریکا مهاجرت کردند.»

k1.jpgتهیه کنندگان برای ایجاد ارتباط بهتر با فرهنگ، پیشینه یا ریشه های این مهاجران، هر قسمت را با همکاری عوامل و دست اندرکارانی از همان کشور تولید کردند.

قسمت مربوط به این خانواده ایرانی «صخره» نام دارد و نیما نوری‌زاده، هنرمند جوان ایرانی بریتانیایی، آن را کارگردانی کرده است.

پخش سریال «آمریکای کوچک» از هفدهم ژانویه در شبکه پخش اینترنتی اپل آغاز شده است.

این شرکت پس از استقبال تماشگران و منتقدان هنری، قرارداد تولید فصل دوم «آمریکای کوچک» را نیز امضا کرده است تا در این مجموعه به ماجراهای عده بیشتری از مهاجران بپردازد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy