Sunday, Jan 26, 2020

صفحه نخست » در ادامه اعتراضات در عراق و لبنان چندین نفر کشته و زخمی شدند

iraq.jpgعراق: دو کشته و ۱۸ زخمی درپی آتش زدن چادرهای معترضین در ناصریه

العربیه - یک منبع امنیتی عراقی روز دوشنبه ۲۷ ژانویه از کشته شدن ۲ معترض و زخمی شدن ۱۸ نفر خبر داد.

منبع عراقی گفت که در حمله افرادی ناشناس به تظاهرکنندگان در میدان الحبوبی در ناصریه دو نفر کشته و ۱۸ نفر زخمی شدند.
طبق این منبع حال ۹ نفر از زخمی شدگان بسیار خطرناک گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، پس از آتش زدن چادرهای معترضان توسط افرادی ناشناس، تظاهرکنندگان عراقی بار دیگر چادرهای جدیدی را برای تحصن در میدان الحبوبی نصب کردند.

منابع پزشکی روز یکشنبه گزارش دادند که دو تظاهرکننده در میدان الوثبه در نزدیکی میدان التحریر در بغداد در جریان درگیری‌ نیروهای امنیتی با معترضان کشته شدند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

***

لبنان: درگیری معترضان با نیروهای امنیتی ۲۷ زخمی برجای گذاشت

خبرنگار العربیه و الحدث روز دوشنبه ۲۷ ژانویه ۲۰۲۰ گزارش داد که درگیری میان نیروهای امنیتی لبنان و معترضین در نزدیکی پارلمان این کشور در بیروت به زخمی شدن ۲۷ تن منجر گردید.

صلیب سرخ لبنان با تایید خبر درگیری در توییتر خود نوشت درگیری‌ها به زخمی شدن دست کم ۲۷ نفر منجر شده است.

در حالی که پارلمان لبنان جلسه‌ای بحث درباره بودجه عمومی سال ۲۰۲۰ را آغاز کرده بود، تظاهرکنندگان معترض با مسدود کردن جاده نزدیک پارلمان، به سنگ‌پرانی به سوی نیروهای امنیتی اقدام کردند.

بوجه سال ۲۰۲۰ از سوی نمایندگان پارلمان لبنان در حالی مورد مناقشه و بررسی قرار می‌گیرد که این کشور با یک بحران عمیق مالی روبرو است.

پیش از این رسانه‌های محلی گزارش داده بودند که مشکلی بین نیروهای امنیتی لبنان و معترضینی که حصار سیم خاردار را از مجاورت پارلمان کنار زده و تلاش کردند که به سوی پارلمان حرکت کردند تا به گفته آنان بتوانند جلوی پارلمان اعتراض کنند.

پیشتر نیروهای امنیت داخلی لبنان در توییتری از افراد شرکت کننده در تظاهرات خواسته بودند تا مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات را حفظ کنند و از محوطه سیم خاردار دوری کنند و برای امنیت خودشان سعی نکنند آن را بردارند.

شماری از تظاهرکنندگان سعی کردند از عبور خودروی یکی از نمایندگان از در ورودی بازارهای بیروت جلوگیری کنند. برخی از مردم بر روی زمین دراز کشیدند تا مانع آن شوند اما ارتش جلوی اقدامات این افراد را گرفت و با باز کردن راه، عبور کاروان نماینده پارلمان را میسر کرد.

طبق این گزارش پس از نزدیک شدن تظاهرکنندگان به محو. طه پارلمان و تلاش آنها برای برداشتن سیم‌خادار محوطه درگیری با نیروهای امنیتی آغاز شد که این درگیری به زخمی شدن ۲۸ نفر منجر گردید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy