Tuesday, Jan 28, 2020

صفحه نخست » مشاور ارشد رییس‌جمهوری افغانستان به روحانی: طعنه نزنید از افغانستان یاد بگیرید

afghan_012620.jpg

واکنش‌ تند در کابل به تمسخر انتخابات افغانستان در سخنرانی روحانی

کاربران شبکه‌های اجتماعی افغانستان از حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به دلیل "تمسخر انتخابات افغانستان" و خندیدن در جریان یک سخنرانی انتقاد کردند.

آقای روحانی در سخنرانی "همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور" دیروز خود با انتقاد از شیوه برگزاری انتخابات در ایران تاکید کرد که انتخابات در ایران باید الکترونیکی برگزار شود و گفت: "حتی افغانستان هم انتخابات الکترونیکی برگزار می‌کند".

او این اظهارات را با خنده بیان کرد و صدای خنده حاضران هم در پی آن شنیده می‌شود.

طعنه نزنید از ما یاد بگیرید

ایران اینترنشنال - مشاور ارشد رییس‌جمهوری افغانستان در مصاحبه با ایران اینترنشنال، بخشی از صحبت‌های روز دوشنبه ۷ بهمن‌ماه حسن روحانی که گفته بود افغانستان هم انتخابات را الکترونیکی کرد و ما نکردیم را طعنه خواند و خطاب به او گفت: «به ما طعنه نزنید، از ما بیاموزید.»

روحانی برای انتقاد از دستی بودن انتخابات در ایران، افغانستان را مثال زد و گفت: این انتخابات را الکترونیکی کنیم ، افغانستان هم این کار را کرد.» بعد از این سخن هم خودش و هم حاضران در جلسه خندیدند.

شاه حسین مرتضوی به ایران اینترنشنال گفت:‌«برای افغانستان كه چهل سال را در جنگ سپری کرده است اكنون بی‌نهايت مهم است كه برای ارزش‌های دموكراسی، آزادی بيان، حقوق بشر و كرامت انسانی تلاش می‌کند. برای نمونه، افغانستان در رده‌بندی‌های آزادی بيان از همه کشورهای منطقه در جايگاه عالی قرار دارد. هم‌پذيری مذهبی و فعاليت آزاد رسانه‌ها در افغانستان بی‌نظير است.»

مشاور ارشد رییس‌جمهوری افغانستان افزود «در سال ١٣٩٣ رقیب انتخاباتی در افغانستان شريك قدرت شد. اما در كشور همسايه ما [ایران] رقیب انتخاباتی اش به زندان رفت.»

مرتضوی اضافه کرد که در افغانستان «ما زندانی سیاسی نداريم، خبرنگار زندانی نداريم، جامعه تك صدايی نیستیم.»

افغانستان خوبی‌ها و زيبايی‌های دارد که بسیاری از کشورهای همسایه ندارد. از افغانستان بياموزيد!»

عبدالعزیز ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان هم به ایران اینترنشنال گفت:‌«مردم افغانستان در شرایط سختی انتخابات برگزار کرده و در انزوای جهانی قرار ندارد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy