Tuesday, Jan 28, 2020

صفحه نخست » کارچاق کن های شورای نگهبان، گاهی تا چهار میلیارد تومان بابت تائید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی رشوه می گیرند

sn_012620.jpgرادیو اسرائیل - یک نماینده مجلس فاش ساخت که دلالان وابسته به شورای نگهبان با دریافت رشوه های کلان، افرادی را در لیست نامزدهای انتخاباتی قرار می دهند و موجب تائید صلاحیت آنان می شوند.

محمود صادقی نماینده مجلس با این افشاگری اعلام داشت که دلالان برای انجام چنین نقشه ای، در برخی موارد حتی رشوه های چهار میلیارد تومانی دریافت می کنند. ورود به مجلس یکی از مشاغال پردرآمد رژیم محسوب می شود زیرا نمایندگان، با استفاده از قدرت و نفوذ خود، می توانند با پارتی بازی، در معاملات پرسود دخالت کرده و درآمد کلانی به جیب بزنند.

محمود صادقی، نماینده مجلس، در صفحه توئیتر خود نوشت: بازار داغی است. در این دوره‌ از انتخابات واسطه‌ها نرخ تأیید صلاحیت را بعضا تا چهار میلیارد تومان بالا برده‌اند؛ چه شود این مجلس یازدهم!!

Stweet.jpg

شورای نگهبان پیشتر از آقای صادقی به دلیل سخنانش درباره «واسطه‌های تایید صلاحیت» شکایت کرده بود.

همزمان سایت روزنامه اعتماد به نقل از محمدطاهر کنعانی، وکیل و یکی از نامزدهای انتخابات مجلس، نوشته بود که برخی از افراد از او رشوه ۶۰۰ میلیونی برای تایید صلاحیت در انتخابات طلب کرده بودند.

کنعانی به هویت این افراد اشاره نکرده و تنها گفته بود که آنان مدعی بودند در شورای نگهبان نفوذ دارند.

هیات‌های نظارت وابسته به شورای نگهبان در هر دوره از انتخابات مجلس هزاران نفر را به اتهام‌های گونان بویژه عدم التزام به اسلام و ولایت فقیه رد صلاحیت می‌کنند.

در انتخابات مجلس دهم نیز در نهایت از حدود ۱۲ هزار نامزد تنها حدود یک سوم نامزدها تایید صلاحیت شدند.

شکایت از محمود صادقی بخاطر یک توئیت جنجالی

باشگاه خبرنگاران نوشت: سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: نماینده مردم ملکان از محمود صادقی به دلیل توئیت اخیر او شکایت کرد.

محمد جواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: خدادای نماینده مردم ملکان در مجلس از محمود صادقی نماینده تهران به دلیل توئیت اخیر او به این هیئت شکایت کرد.

لازم به ذکر است صادقی در توئیت خودخطاب به شورای نگهبان گفته بود که توضیح دهید دوره‌ قبل صلاحیت آقای سلمان خدادادی چگونه تأیید شد؟ بالاخره معلوم شد آن دویست میلیون تومان ناقابل به جیب کی رفت؟!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy