Wednesday, Jan 29, 2020

صفحه نخست » مصوبه تازه کنگره آمریکا، خواهان بررسی کشتار معترضان در تظاهرات ایران شد

protest.jpgالعربیه - مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن، اقدام رژیم ایران در سرکوب اعتراضات و کشتار معترضین مسالمت‌جو، محکوم شده است.

این مصوبه که عصر سه شنبه ۲۸ ژانویه به رأی گذاشته شد، از دولت ایالات‌‌متحده می‌خواهد «جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان‌ملل و شورای حقوق بشر را برای محکوم کردن نقض مداوم حقوق‌بشر در ایران، تشکیل دهد.»

همچنین پیشنهادی در مصوبه ۷۵۲ برای «ایجاد مکانیسمی از سوی شورای‌امنیت برای نظارت بر نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران»، ارائه شده است.

این مصوبه با اشاره به هزاران قربانی که در قیام نوامبر گذشته، کشته شدند، تأکید کرد: «مجلس نمایندگان آمریکا در اعتراضات مشروع مردم ایران علیه رژیم سرکوبگر و فاسد، در کنار مردم ایستاده است.»

مطالب بیشتر در سایت العربیه

حق زندگی در یک جامعه آزاد

مجلس نمایندگان ایالات‌متحده از «همه دولت‌ها و نهادهای دموکراتیک جهان خواست تا با این چالش، مقابله کرده و از حق مردم ایران برای زندگی در یک جامعه آزاد، حمایت کنند.»

این مصوبه از دولت امریکا خواست، اقدامات لازم را برای برخورداری تظاهرکنندگان ایران از شبکه اینترنت انجام دهد، زیرا رژیم درجریان اعتراضات اخیر، مبادرت به قطع اینترنت نمود تا از این طریق، ارتباط مردم ایران را با جهان خارج، قطع کند. مصوبه مزبور همچنین شرکت‌های فضای مجازی را تشویق کرد تا خواسته‌های رژیم مبنی بر محروم سازی مردم ایران از شبکه‌های اجتماعی و سایر نرم‌افزارها را رد کنند.

نمایندگان کنگره، از قانون‌گذاران آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات خواستند، عملیات‌های تروریستی و ترورهای رژیم ایران علیه مخالفان خود در خاک اروپا در سال‌های اخیر را محکوم کنند.

در این مصوبه همچنین، قتل عام هزاران زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸، اعدام زنان و خردسالان زیر ۱۸ سال نیز محکوم شده است.

سرنگونی رژیم و آزادسازی مردم

در بخش دیگری از این مصوبه، از مجلس نمایندگان آمریکا خواسته شده، از تلاش‌های مردم ایران برای تقویت آزادی‌ها در راستای برپائی یک نظام سیاسی مردم سالار، حمایت تمام عیار کند.

از سوی دیگر، الیوت انگل، رئیس کمیسیون امور خارجه کنگره، گفت: «تظاهرکنندگان در ایران در معرض خشونت و رفتاری بسیار وحشیانه قرار می‌گیرند. در جریان اعتراض‌ها، ارتباطات نیز زیر نظارت قرار گرفته و اینترنت کاملاً قطع شد. مشاهده این نوع رفتار رژیم ایران در برابر مردم، بسیار نگران کننده است.»

او افزود: «ما از موضع دو حزب در کنگره بخاطر حمایت از حق مردم ایران در آزادی بیان و تأکید برمخالفت شدید با اقدامات خشن رژیم، قدردانی می‌کنیم.»

از سوی دیگر، مایک مک کول، عضو ارشد حزب جمهوری‌خواه درکمیسیون امور خارجه کنگره نیز به نوبه خود، با بیان اینکه «این مصوبه، گامی مهم در پاسخ مثبت به اعتراضات مردم و واکنشی به سرکوب گری رژیم است»، افزود: «این نظام به دلیل کمپین فشار حداکثری، در آستانه خفگی قرار دارد و لذا، زمان آن است که برای براندازی این نظام و آزاد سازی مردم ایران، اقدام شود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy