Friday, Jan 31, 2020

صفحه نخست » کندن «شرّ اسرائیل»: سردارانی که قربانی رویای پرهزینه «فرمانده کل قوا» می‌‌‌‎‎شوند!

kayhan_013120.jpg- نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌‌گوید «اگر ما را قطعه قطعه کنند تا انتقام خون حاج قاسم سلیمانی را نگیریم آرام نخواهیم گرفت و آن روزی انتقام شهید سلیمانی گرفته می‌شود که اسرائیل را نابود کنیم و این کار را خواهیم کرد».
- حسین سیب‌‌سرخی از مداحان حکومتی در یک مجلس عزاداری رجزخوانده و گفته به قیام نزدیک می‌شویم.
- چهار ماه پس از آنکه محمود کریمی در حضور علی خامنه‌‌ای با اشاره تمثیلی به قاسم سلیمانی گفت که «شرّ اسرائیل را از این جهان کم می‌‌کند، دست سردارِ حسین!» سلیمانی در حوالی فرودگاه بغداد از معادلات حذف شد.
- حسن طهرانی مقدم پدر موشکی جمهوری اسلامی نیز شش ماه قبل از مرگ مشکوک به گفته‌ی محسن رفیق‌دوست به وی گفته بود: ما الان موشکی داریم که اسرائیل را می‌زند!

کیهان لندن - در اواسط شهریور ۹۸ با افزایش فشارهای بین‌‌المللی علیه جمهوری اسلامی و بالاگرفتن اعتراضات در عراق و لبنان مراسم عزاداری «شام غریبان» در «بیت» علی خامنه‌‌ای برگزار شد.

تقریبا اغلب مسئولان رده بالای نظام در این مراسم حضور داشتند و حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در کنار مقتدی صدر یکی از رهبران شیعیان عراق کنار صندلی خامنه‌‌ای نشسته بود.

در این مراسم عزاداری محمود کریمی «معروف به بلبل ولایت» علیه موجودیت اسرائیل یک رجزخوانی کرد که ترجیع‌‌‎‎بندش چنین بود:

بال جبرئیل را فرش محرّم می‌‌کند، دست سردارِ حسین
شرّ اسرائیل را از این جهان کم می‌‌کند، دست سردارِ حسین!

در لحظه‌ی تکرار این ترجیع‌بند، دوربین‌‌های مستقر در حسینیه روی قاسم سلیمانی که پیراهن سیاه پوشیده و سینه می‌‌‌‎‎زد زوم می‌شد. در این مداحی، خامنه‌ای نقش «حسین زمان» و یا «فرزند حسین» را بازی می‌کند و حاج قاسم هم «سردارِ حسین» است!

چند هفته پس از این سینه‌زنی، سلیمانی به عراق رفت تا با همکاری حشدالعشبی قیام مردم عراق را سرکوب کند و به دولت عراق یاد بدهد که چگونه جمهوری اسلامی در ایران توانسته با سرکوب خونین، مردم را ساکت کند.

در همین زمینه، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام ارشد عراقی نوشت که سلیمانی در یک جلسه مخفیانه با نیروهای امنیتی عراق خطاب به آنها گفته است: «ما در ایران می‌دانیم چگونه باید با تظاهرکنندگان برخورد کرد. این اتفاق در ایران افتاد و ما آن را کنترل کردیم!»

حدود چهار ماه بعد از این رهنمود، «دست سردار حسین» توسط پهپادهای آمریکایی قطع و از دنیا کوتاه شد و «حاج قاسم» آرزوی کندن شرّ اسرائیل از دنیا را در حوالی فرودگاه بغداد با خود به گور برد.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

تشدید تهدیدها علیه اسرائیل

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی در حمله پهپادی آمریکا، منابع اسرائیلی هشدار دادند احتمال حمله تلافی‌‌جویانه از سوی رژیم ایران یا شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل تقویت شده است. شبه‌نظامیانی که که سلیمانی در تمام سال‌های گذشته با هزینه‌های کلان برای تشکل آنها در مناطق بغل گوش اسرائیل تلاش می‌کرد.

با وجود اینکه آمریکا مسئولیت حذف سلیمانی را بطور رسمی به عهده گرفت اما در ایران جریانی به راه افتاده که القا کند اسرائیل پشت ترور او و همراهانش بوده است.

علائم نشان می‌‌دهد سرمنشاء این جریان که برای اقدام علیه اسرائیل زمینه‌‌سازی می‌‌کند به رأس نظام و «بیت رهبری» می‌‌رسد؛ همانجا که سلیمانی کنار رهبرش برای «حسین» و «کندن شرّ اسرائیل» سینه می‌زد.

در همین ارتباط است که در هفته‌‌های اخیر شمار زیادی از امامان جماعت در خطبه‌‌های نماز دائم تکرار می‌‌کنند که کشته شدن سلیمانی شروع «اقدام بزرگ» برای حذف اسرائیل است. تعدادی از اعضای دفتر علی خامنه‌ای در استان‌‌ها تهدید کرده‌اند «نتیجه شهادت سردار سلیمانی نابودی اسرائیل است!» و تعدادی از نماینگان مجلس شورای اسلامی نیز همین تهدید را تکرار کرده‌‌اند. رسانه‌‌ها و تحلیلگران همسو با نظام در خارج کشور نیز به عنوان بازوهای تبلیغاتی برون‌مرزی جمهوری اسلامی در این جریان‌‌سازی مشارکت دارند چنانکه روزنامه «رای الیوم» به صراحت ادعا کرد اسرائیل در عملیات ترور سلیمانی نقش مستقیم اطلاعاتی و اجرایی داشت.

اینهمه در سخنرانی حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز جمعه ۲۰ دی‌‌ماه نیز خلاصه می‌شود که در نماز جمعه کرمان (زادگاه سلیمانی) گفت: «اگر ما را قطعه قطعه کنند تا انتقام خون حاج قاسم سلیمانی را نگیریم آرام نخواهیم گرفت و آن روزی انتقام شهید سلیمانی گرفته می‌شود که اسرائیل را نابود کنیم و این کار را خواهیم کرد!»

این در حالیست که مقام‌‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل و آمریکا حتی پیش از ماجرای کشته شدن قاسم سلیمانی نسبت به افزایش تهدیدات رژیم ایران علیه اسرائیل بعد از اعتراضات آبان‌‌ماه هشدار داده بودند.

همزمان، نفتالی بنت وزیر دفاع اسرائیل تظاهرات در عراق و لبنان و ایران را فرصت خوبی برای خارج کردن نیروهای نظامی وابسته به جمهوری اسلامی از سوریه دانسته بود.

مک تورنبری رئیس کمیته امور تسلیحاتی مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه C-SPAN در ماه دسامبر پیش‌‌بینی کرد که ایران «در هفته‌های آینده اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری انجام دهد.» او با اشاره به اعتراضات در ایران گفت که «جمهوری اسلامی ماه‌ها با تظاهرات مقابله کرده و صدها شهروند ایرانی را کشته ولی تهران برای ایجاد یک دشمن خارجی، دست به حملاتی خواهد زد.»

مقامات جمهوری اسلامی همواره آمریکا و اسرائیل را پشت اعتراضات ضدحکومتی در ایران دانسته‌اند اما علاوه بر تلافی کشته شدن شدن سلیمانی و ادامه‌ی اعتراضات مردم، فشارهای بین‌‌المللی نیز از یکی دیگر از دلایل تهدیدها علیه اسرائیل توسط مقام‌‌های ارشد جمهوری اسلامی است.

رابطه افزایش تهدیدها با افزایش فشارهای بین‌المللی

علی شمخانی دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در روز ۱۸ دسامبر (۲۷ آذرماه) به همتای روسی خود نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت که «اگر مسیر عدم اجرای تعهدات از سوی اروپا تدوام یابد ناگریز هستیم برای ایجاد موازنه در تعهدات، گام‌های بعدی را برداریم» و گام پنجم نقض تعهدات اتمی برداشته شد.

پس از فعال شدن «مکانیسم ماشه» توسط اروپاییان، حشمت‌‌الله فلاحت‌‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به کشورهای اروپایی تهدید کرد «کاری نکنید که پروژه موشکی «شهاب ۴» را کلید بزنیم و زبان نظامی حاکم شود خبرهای بدی به گوشتان خواهد رسید!»

از سوی دیگر، سردار مرتضی قربانی مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌‌گوید «دستانمان روی ماشه است و رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود تل‌آویو را از لبنان با موشک می‌‌زنیم!»

اخیراً پایگاه خبری «دبکا» از استقرار سیستم‌‌های پدافندی جمهوری اسلامی ایران در اطراف شهر حمص در سوریه خبر داد و نوشت روسیه و ایران برای هدف قرار دادن هواپیماهای اسرائیلی توافق کرده‌اند!

در کنار همه اینها، ارزشی‌‌ها و ولایتمداران در ایران زیر سایه رهبر جمهوری اسلامی و به اسم گرفتن تقاص خون سلیمانی دچار «شور حسینی» شده و در مداحی و شعارهای خود موضع جنگی گرفته‌‌اند! در «بیت رهبری» مداحان بیخ گوش خامنه‌‌ای نوحه و رجز می‌‌خوانند و به او اطمینان خاطر می‌‌دهند که پای کار ایستاده‌‌اند آنهم در حالی که «فرمانده‌‌ کل قوا» به سنت دیرینه‌ی ملایان زار زار اشک می‌‌ریزد!

رجز و نوحه با هم برای تأمین گوشت دم توپ

همزمانی رجزخوانی و نوحه‌‌‎‎سرایی یک «سنت مکتبی» است که جمهوری اسلامی از آن همواره برای آماده کردن ذهنیت جامعه، و این روزها برای تشجیع اقلیت هوادار نظام، بهره می‌‌برد تا آنها را آماده پیشبرد سیاست‌‌ها و اقدامات ایذایی و به اصطلاح «رزمی» خود کند. در چنین فضایی «شور حسینی» به کمک آن می‌آید و آتش به اختیارها کسب دستور می‌‌کنند. ملاک آنها برای حمله، اشک و زاری «فرمانده کل قوا» است و شیپورشان سوز و گداز مداحان!

اما آنچه نشانه‌‌های قوی‌‌تر یک حماقت مهم از سوی جمهوری اسلامی خارج از مرزهای ایران است، در خاک سوریه جریان دارد.

حسین سیب‌‌سرخی از مداحان حکومتی در روزهای گذشته در مجلس نوحه به رجزخوانی پرداخته و گفته: «روز انتقام، به درد ما روز التیام، سینه زنان زود آماده باشید انشاالله که نزدیک قیام، علی مدد منتقم کرّار یل هاشمی تبار، منتقم کرّار شهریار تک سوار...»

روز هفتم بهمن ۹۸ نیز در یک مراسم عزاداری در «هیئت رزمندگان فاطمیون» (افغان‌‌های عضو سپاه قدس) سخنران می‌‌گوید « برخی از شهدای فاطمیون همچون مادرشان حضرت زهرا از ناحیه پهلو و سر مورد اصابت قرار گرفته‌اند!» این شبیه‌سازی و تعزیه‌‌های سیاسی، به نظر نمی‌رسد هدف دیگری جز تشجیع ولایتمداران و همچنین مزدوران شبه‌نظامی برای گوشت دم توپ شدن داشته باشد! چنانکه تا کنون نیز استفاده دیگری از آنها نشده است!

از آنطرف، در اردوگاه افغان‌‌ها در «تدمر» اوضاع متفاوت است. منابع غیررسمی می‌‌گویند پس از کشته شدن سلیمانی شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در سوریه آرایش رزمی گرفته‌‌اند و در تأسیسات آنها شواهدی از جابجایی ادوات و تجهیزات رصد شده است.

تیپ موشکی «امام صادق» نیز پس از کشته شدن سلیمانی در منطقه عملیاتی تدمر مانور نظامی برگزار کرده است. مانوری که همراه با دروس عقیدتی و مکتبی برای مغزشویی همراه بوده است.

همچنان در آرزوی نابودی اسرائیل

روزنامه «شرق الاوسط» جمعه ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) گزارش داده است که پس از رونمایی از طرح صلح اسرائیل و فلسطین موسوم به «معامله قرن» ارتش اسرائیل در کرانه باختری و مرز غزه به حالت آماده‌‌باش در آمده است. در روزهای اخیر چندین راکت از غزه به سوی اسرائیل پرتاب شده است.

یکی از آخرین سردارانی که آروزی نابودی اسرائیل را با خود به گور برد حسن طهرانی مقدم بود. همانکه جمهوری اسلامی وی را به عنوان «پدر موشکی» خود معرفی می‌کند. او ظاهرا حتی وصیت کرده بود روی سنگ قبرش بنویسند: «اینجا مدفن کسی است که آرزوی نابودی اسرائیل را داشت!»

نکته قابل توجه اینجاست که علی خامنه‌‌ای با طهرانی‌ مقدم نیز انس و الفت ویژه‌‌ای، مانند قاسم سلیمانی، داشت! طهرانی مقدم در ۲۱ آبان سال ۹۰ در انفجاری مشکوک در تأسیسات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ملارد کشته شد.

در بهمن ۱۳۹۲ محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۶۱ تا ۶۷ در یک مصاحبه گفته بود: «شهید طهرانی مقدم ۶ ماه قبل از شهادت آمد اتاق من و گفت ما الان موشکی داریم که اسرائیل را می‌زند. دعا کن ما روزی چند تا از این موشک‌ها را به اسرائیل شلیک کنیم!»

از قرار معلوم عاقبت قاسم سلیمانی و همراهانش و حسن طهرانی مقدم و عماد مغنیه و دیگران برای جمهوری اسلامی و کسانی که جانشین آنها شده‌اند، درس عبرت نشده است! شاید هم راهی بجز مسیری که سلیمانی و دیگران رفته‌ و ناکام جهان را ترک گفته‌اند، ندارند! همگی به وصیت و نامه معروف خمینی در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و آتش‌بس جنگ ایران و عراق عمل‌ می‌کنند.

نکته قابل توجه این است که کمتر دیده شده در یک مراسم نوحه‌خوانی، مداح چنین واضح و روشن به علی خامنه‌ای به خاطر شکست‌هایش دلداری بدهد و او چنین زار بزند و گریه کند! به نظر می‌‌رسد در حال حاضر، با شکاف و عدم اطمینانی که به دلیل «نفوذ» در میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به وجود آمده، افغان‌‌ها در «لشکر فاطمیون» اولین کسانی باشند که گوشت دم توپ آرزوی نابودی اسرائیل از سوی رژیم تهران خواهند شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy