Friday, Feb 14, 2020

صفحه نخست » ایلنا: انگیزه برخی از کاندیدای مجلس در تهران اعدام روحانی است

Rouhani.jpgالعربیه - سردبیر خبرگزاری ایلنا در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که برخی از داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم، انگیزه خود را برای راه‌یابی به مجلس، گرفتن حکم اعدام حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران عنوان کرده‌اند.

فاطمه مهدیانی، سردبیر خبرگزاری ایلنا وابسته به خانه کارگر ایران، در توئیتی مدعی شد که انگیزه برخی کاندیداها از کاندیداتوری اعدام «روحانی» است.

پیش از این نیز، در سال ۲۰۱۱ نیز تعدادی از نمایندگان مجلس وقت ایران، در همصدایی با رهبر جمهوری اسلامی خواستار اعدام میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو کاندیدای معترض انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸، شده بودند.

در روز ۲۵ بهمن ۱۳۸۹، در تهران و تعدادی از شهرهای ایران، ده‌ها هزار نفر از معترضان به حکومت، تظاهرات کردند که صد‌ها نفر از آن‌ها توسط ماموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند یا بازداشت شدند، این تظاهرات به دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی، برای ابراز همبستگی با مردم مصر و تونس و با انتشار نامه مشترک صورت گرفته بود.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

نمایندگان مجلس وقت ایران در جلسه علنی مجلس خواستار مرگ رهبران مخالفان شده و شعارهایی چون «مرگ بر موسوی و کروبی و خاتمی»، «کروبی و موسوی اعدام باید گردند» و «مرگ بر منافق» سر دادند.

مهدیانی در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: «چند تا از کاندیدای مجلس امروز اومدن ایلنا میگن این لیست ماست میشه کارش کنین؟ می‌گم هدفتون از رفتن به مجلس چیه؟ می‌گن اول استیضاح روحانی بعد گرفتن حکم اعدامش».

او با ابراز تعجب از مطرح شدن چنین انگیزه‌ای توسط کاندیداها افزود: «فقط باید به خدا پناه برد از روزهایی که ایران عزیزمون در پیش داره».

انتخابات مجلس یازدهم قرار است دوم اسفند ۱۳۹۸ (۲۱ فوریه ۲۰۲۰)، برگزار شود. رد صلاحیت‌های گسترده نمایندگانی که برای این دوره مجلس داوطلب شده بودند، باعث افزایش تنش بین دولت و شورای نگهبان بیش از هر زمان دیگری شد.

حسن روحانی در آخرین اظهارنظر در این باره تلویحا به شورای نگهبان هشدار داد که بستن در انتخابات باعث انقلاب می‌شود.

او در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان آزادی تهران گفت که «اگر رژیم گذشته مردم را آزاد می‌گذاشت تا نوع حکومت و قانون اساسی را انتخاب کنند و به انتخابات سالم، آزاد و ملی تن می‌داد، انقلاب نمی‌شد».

مصاحبه‌ها و پیام‌های توئیتری مقامات در دو نهاد دولت و شورای نگهبان در انتقاد از یکدیگر ادامه داشت تا اینکه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با حمایت از شورای نگهبان خواستار پایان انتقادات از این شورا شد.

او ضمن هشدار به منتقدان شورای نگهبان گفت: «فلان نویسنده، مرتبطین با فضای مجازی، نماینده مجلس و فلان مسئول مهم دولتی باید مراقب باشند و مردم را دلسرد نکنند».

خامنه‌ای، انتقادات کسانی که خود به واسطه انتخابات به جایی رسیده‌اند اما انتخابات را زیر سؤال می‌برند را باعث تعجب دانست و افزود: «چگونه است که انتخابات وقتی به نفع شما است صحیح و متقن است اما وقتی به نفع شما نیست انتخابات خراب است».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy