Saturday, Feb 15, 2020

صفحه نخست » فروش حیوانات وحشی در بازار پرندگان تهران؛ خرید توله ببر و خرس برای نگهداری آپارتمانی

wild_021520.jpgروزنامه ایران در گزارشی از بازار پرندگان تهران از خرید و فروش حیوانات اهلی و وحشی به صورت غیرقانونی و با وجود نگرانی‌ها و انتقادهای حامیان حیات وحش و محیط زیست خبر داده است.

در گزارشی که روزنامه دولتی ایران روز شنبه ۲۶ بهمن‌ماه با عنوان «ببر آپارتمانی چند؟» بر اساس بررسی میدانی بازار پرندگان تهران منتشر کرده، اشاره شده که در محل این بازار در بزرگراه «آزادگان» تهران مبادله حیواناتی از قبیل توله خرس، ببر، روباه و پلنگ برای نگهداری در آپارتمان‌های مسکونی صورت می‌گیرد.

در بخشی از این گزارش به نقل از یکی از فروشندگان اشاره شده است: «هر پرنده و خزنده و حیوان وحشی بخواهی دارم. بیعانه بده یک ساعت دیگر تحویل بگیر.»

پیشتر نیز برخی رسانه‌ها گزارش‌هایی از دیگر اماکن فروش حیوانات از جمله در نزدیکی «دروازه‌غار» تهران در محله‌ای به نام «مولوی» منتشر کرده بودند.

مقام‌های سازمان محیط زیست ایران فروش حیوانات وحشی را غیرقانونی اعلام می‌کنند اما مبادله آن‌ها به صورت قاچاقی همچنان ادامه دارد.

بنا بر این گزارش، صف طولانی خودروهای مردم با پلاک‌های شهرستان‌ها در این محل نشان از استقبال خریداران حیوانات از آن دارد.

یکی از دستفروشان پرنده به نام علی با تایید استقبال مردم از این بازار می‌گوید: «۳۵ تا کبوتر را توی نیم ساعت فروختم؛ درآمدش بد نیست.»

برخی از فروشندگان نیز به خبرنگار روزنامه‌ ایران گفته‌اند که حیوانات وحشی از جمله پلنگ، ببر، روباه و خرس را در حیاط خانه خود نگهداری و اهلی می‌کنند.

یکی از فروشندگان گفته است که بعد از قاچاق سلاح و مواد مخدر قاچاق حیوانات «پرسودترین قاچاق دنیا» است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy