Tuesday, Feb 18, 2020

صفحه نخست » وزیر کشور: تا برگزاری انتخابات از اعلام آمار مبتلایان کرونا خودداری کنید

rfazli.jpg العربیه - در فضای مجازی نامه‌‌ای منتشر شده که وزیر کشور ایران خطاب به وزیر بهداشت نوشته و از او خواسته تا پیش از برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در این کشور، از اعلام هر گونه آمار مربوط به بیماری کرونا خودداری شود تا این امر بر مشارکت مردم در انتخابات تاثیری نگذارد.

در فضای مجازی ایران نامه‌ای منتشر شده که تاریخ آن مربوط به ۲۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ است و به امضای عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور رسیده و خطاب به سعید نمکی، وزیر بهداشت است.

رحمانی فضلی با اشاره به نامه شورای عالی امنیت ملی و توصیه‌های رهبر جمهوری اسلامی درباره هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات از وزیر بهداشت خواسته تا از هر گونه مصاحبه با خبرگزاری‌ها، مطبوعات و رادیو و تلوزیون در خصوص آمار رسمی و واقعی شیوع، مبتلایان و یا متوفیان از طریق ابتلا به ویروس کرونا تا پس از پایان انتخابات و تصمیم نهایی هیات دولت، جلوگیری شود.

corona.jpg

او در این نامه همچنین اعلام کرد که طبق گزارشات دریافتی از سوی برخی از استانداری‌ها، بسیاری از ناظرین شعب اخذ رای، به دلیل ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا، از مشارکت در این امر امتناع کرده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

تاکنون هیچ واکنش رسمی به این نامه منتشر نشده اما رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران، نامه‌ دیگری که طی روزهای اخیر در فضای منتشر شده بود را تکذیب کرده بود. محتوای نامه درباره ابتلای ۴۵ نفر به ویروس کرونا بود.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران، یکشنبه ۱۶ فوریه ۲۰۲۰، با تکذیب نامه‌ منتشر شده در فضای مجازی که از سوی «معاونت درمان وزارت بهداشت» به رییس‌جمهوری نوشته شده و محتوای آن حاکی از ابتلای ۴۵ نفر در ایران به ویروس کرونا بود، اعلام کرد که هنوز هیچ مورد «مثبت» ابتلا به «کروناویروس جدید» در ایران ثبت نشده است.

به گفته او «از متن نامه، شماره و رونوشت‌های آن»، کاملا مشخص است که نامه مذکور «جعلی» است.

هفته گذشته نیز روزنامه ایران که یک نشریه نزدیک به دولت است، گزارش کرد که یک زن ۶۳ ساله که در این بیمارستان بستری بود جان خود را از دست داده است.

اما کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران به خبرگزاری ایرنا گفت: «شایعاتی که در برخی رسانه‌ها از جمله رسانه‌های معتبر در مورد وجود موارد مشکوک یا فوت فردی به علت ابتلا به ویروس کرونا منتشر شده، صحت ندارد».

وی گفته است که تا کنون هیچ مورد از ابتلای به این ویروس در ایران مشاهده نشده وافزوده است که نتایج آزمایش کرونا بر دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان چین نیز منفی بوده است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران نیز در چهاردهمین روز قرنطینه دانشجویان ایرانی که از چین بازگشته بودند دیداری با این دانشجویان داشت و از پایان دوره قرنطینه و بازگشت آنها به خانه‌های خود خبر داد. نمکی دیشب در صفحه توییتر خود نوشت: «امروز به دیدار عزیزانمان که از ووهان چین برگشته بودند، رفتم. خوشبختانه دوره چهارده‌روزه قرنطینه به پایان رسیده و همانطور که قول داده بودم، همگی سرحال و سلامت به آغوش خانواده‌هایشان بازمی‌گردند».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy