Wednesday, Feb 19, 2020

صفحه نخست » جناب سرتیپ امیر حاتمی! بگو جعبه سیاه را به خارجی ها نمی دهیم خلاص! چرا دیگر آبرو می بری؟! ف. م. سخن

0831CBEF-1AD8-4F2B-A4C1-5BB753CFBB0F.jpegجمهوری اسلامی، به درجه ای از سخافت و درماندگی رسیده، که هر کاری می کند و هر حرفی می زند، بر افتضاحات موجود می افزاید.

مسوولان جمهوری اسلامی، که موضوعات هپروتی-آسمانی را با موضوعات علمی-زمینی یکی فرض کرده اند و در مورد دومی، مانند اولی سخن می گویند، متوجه نیستند که موضوعات علمی-زمینی مشخصه های جهانی دارد و نمی توان هر مزخرفی را به نام آن به متخصصان جهان قالب کرد.

مثلا شما می توانید در باره ی پرواز خر حضرت محمد به آسمان ها و دیدار با خدا سخن بگویید و مطمئن باشید که هیچ انسان سالمی در جهان، به حرف شما اصولا گوش نخواهد داد چه برسد بخواهد در باره ی آن نظر بدهد!

شما می توانید در باره ی سی هزار سال در سی هزار سال در سی هزار سال و همین طور بگیر برو تا آخر، عمر حضرت علی هر چرندی که در سر دارید به هم ببافید، و اطمینان کامل داشته باشید که شنونده در مقابل این سخنان یاوه ی شما سر تکان خواهد داد و در علن یا خفا به ریشْ جنباندن شما خواهد خندید.

ولی این که امیر ارتش کشوری بیاید بگوید:
«جعبه سیاه هواپیما آسیب قابل توجهی دیده و از بخش صنایع دفاعی خواسته شد تا برای بازسازی جعبه سیاه کمک کند...»
متخصصان دنیا قطعا در پاسخ شما خواهند گفت:
«جناب امیر! مگر جعبه سیاه هواپیما، جعبه ی کولر ارج است که شما می خواهی آن را باز سازی کنی؟! آخر این چه قلماشی ست که شما می کنی؟»

جعبه های سیاه یک هواپیما، یکی از ساخته های حیرت انگیز دست بشر است که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری، نوعی شاهکار به شمار می رود. این دستگاه، با ساختار مینیاتوری اش، در سخت ترین شرایط محیطی اطلاعات ذخیره شده ی پارامتریک و صوتی را در خود محفوظ نگه می دارد تا اگر حادثه ای برای هواپیمایی رخ دهد، علل آن مشخص شود.

پیچیدگی این دستگاه چنان است که جز چند محل در جهان، کسی توانایی خواندن و دِکُد کردن اطلاعات آن را ندارد.

آن وقت جناب امیرْ سرتیپ امیرِ حاتمی، وزیر دفاع جمهوری نکبت اسلامی، از بازسازی آن که لابد عبارت از چکش کاری و صافکاری و نقاشی ست سخن می گوید و آبروی نداشته ی جمهوری اسلامی را بیش از این که هست می بَرَد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy