Thursday, Feb 20, 2020

صفحه نخست » داستان مهاجرت یک دختر ایرانی که عاشق یک پسر افغان شد

afghan_022020.jpgالعربیه - سحر پناهی دختر ایرانی که عاشق یک پسر افغان شد و حالا در افغانستان مقیم شده و از زندگی اش ابراز خوشحالی می کند.

سحر در گفتگو با « ویرا تی وی» گفت، برای اولین بار از طریق فیسبوک با علی تلاش، پسر افغان آشنا شد و آشنایی اش با رد و بدل کردن پیام ها سرعت گرفت، حالا بیش از چهار سال از آشنایی اش می گذرد.

سحر اضافه کرد، فکر نمی کرد که صفحه مجازی باعث شود که وی به معشوق اش برسد اما باور داشت که عشق حد و مرز نمی شناسد.

وی تاکید کرد: « عشق ما خیلی قوی بود از معشوقم خواستم اگر واقعاً من را دوست دارید باید به ایران بیاید و در این مورد با خانواده ام صحبت کنید».

سحر پناهی علاوه کرد، تمام اعضای خانواده اش با این موضوع مخالف بودند و تنها مادرش در این مورد موافق بود و وی را حمایت می کرد.

سحر گفت، معشوقه اش علی تلاش با خانواده اش برای خواستگاری از افغانستان به ایران آمدند با خانواده وی صحبت کردند، اما خانواده شان با این خواستگاری مخالفت کردند.

سحر علاوه کرد، حمایت مادرش و آمدن خانواده علی به ایران باعث شد که در عشق اش موفق شود به آرزوهایش رسید.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

سحر اظهار کرد: «علی جان چهار بار خواستگاری آمدند جواب رد دادند که دفعه پنجم جواب بلی را دادم و خیلی خوشحال بودم و حالا هم خوشحال هستم».

وی ادامه داد، افغانستان یک کشور ناامن و جنگ زده است و فامیل شان از این پیوند نگران بودند اما وقتی من اینجا آمدم و خوشحال هستم آنها هم خوشحال‌اند.

سحر گفت: «من همسرم را بیش از حد دوست دارم و نمی شود اندازه اش را بیان کرد، نیمه گمشده ای من همسرم هستن که خیلی دوست اش دارم».

این دختر ایرانی علاوه کرد: «مردم افغانستان مردمی خوب، مهربان و مهمانواز هستند در ایران از افغان ها یک تعریف بدی کرده بودند وقتی افغانستان آمدم دیدم نظر من عوض شد. مردم افغانستان مردمی خوبی هستند و خوشحالم که عروس افغانستان شدم».

از سوی دیگر، علی تلاش، پسر افغان عاشق سحر پناهی دختر ایرانی در گفتگو با «ویرا تی وی» گفت، برای اولین بار از طریق صفحه مجازی با سحر آشنا شده و پس از مدتی برایش پیشنهاد ازدواج داد.

تلاش افزود، برای اولین بار این موضوع را با خانواده خودش در میان گذاشت و گفت که عاشق یک دختر ایرانی شده و «هر دو ما یکدیگر خود را دوست داریم».

علی تلاش ادامه داد، پس از قناعت دادن و راضی کردن خانوادش برای خواستگاری به ایران رفت با خانواده سحر پناهی دیدن کردند و در این مورد صحبت کردند.

وی گفت: «وقتی برای خواستگاری به خانه سحر پناهی در ایران رفتیم، خانواده سحر تعجب کرده بود که شما افغان ها چگونه جرئت کردید برای خواستگاری یک دختر ایرانی به ایران آمده اید، چند دفعه رفتیم جواب رد دادند و هر موقع جواب رد می گرفتم جگر خون می شدم و با خود عهد کردم که بدون سحر به افغانستان نمی روم با مادر سحر صحبت کردم و گفتم که من دختر تان را دوست دارم و نمی خواهم خوشبختی اش را خراب کنم و خوشبختی دختر تانرا خواهید دید».

علی تلاش علاوه کرد، پس از چهار بار جواب رد، سرانجام خانواده سحر قبول کردند و چهار سال نامزد بودند و شش ماه می شود که ازدواج کرده و حالا در کابل افغانستان آمده‌اند.

علی تلاش در پایان گفت: «می خواهیم یک زندگی آرام بسازیم و پیشرفت کنیم به این خاطر در افغانستان نمی مانیم، اینجا امنیت نیست، یک سفر خارج داریم می خواهیم برویم به آرزوهای که داریم به آن برسیم».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy