Saturday, Feb 22, 2020

صفحه نخست » ورود سرکوبگران به مجلس یازدهم

sepelections_022120.jpgایران وایر - در قم، سه عضو شورای هماهنگی اصولگرایان قم، مجتبی ذوالنور، احمد امیرآبادی فراهانی و علیرضا زاکانی رای آوردند. در یزد نیز، محمدصالح جوکار پیروز انتخابات مجلس یازدهم شده‌است.

به گزارش ایران‌وایر و به نقل از خبرگزاری آنا، در قم که با اعلام خبر فوت دو نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونای جدید، حوزه‌های رای‌گیری سوت و کور بود، سه اصولگرای تندرو، مجتبی ذوالنور، احمد امیرآبادی فراهانی و علیرضا زاکانی رای آورده‌اند.

مجتبی ذوالنور فرمانده سال‌ها عضو سپاه و فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق از زیرمجموعه‌های حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است و علیرضا زاکانی نیز، بنیان‌گذار بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و رییس بسیج این دانشگاه در جریان سرکوب اعتراضات دانشجویان این دانشگاه در ۱۸ تیر۱۳۷۸ بود.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر نیز، محمدصالح جوکار رای آورده‌است. جوکار بنیانگذار کمیته انقلاب اسلامی در استان یزد است که در در دهه ۱۳۶۰ به رفتارهای غیرقانونی، بازداشت‌های خودسرانه، ضرب و شتم مخالفان و ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان معروف بود.

او همچنین سابقه فرماندهی سپاه چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و یزد، ریاست سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان و فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله تهران را نیز در کارنامه خود دارد.

همچنین در گرمسار نیز اردشیر مطهری با ۱۳۱۳۰ رای وارد مجلس یازدهم شده‌است. مطهری بازنشسته نیروی انتظامی است و به حزب موتلفه اسلامی نزدیک است. او فرماندهی گشت‌های انتظامی تهران بزرگ و ریاست پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران را در کارنامه خود دارد. مطهری در سرکوب و اذیت و آزار زنان تحت عنوان مبارزه با بدحجابی نقش داشته‌است.

در تهران نیز، محمدباقر قالیباف رای آورده‌است. قالیباف که قبلا فرمانده نیروی انتظامی ایران بوده‌است، در جریان سرکوب‌های سال‌های ۱۳۷۸، ۱۳۸۲ و ۱۳۸۸ نقش پررنگی داشته‌است.

به نظر می‌رسد با رای آوردن ذوالنور و قالیباف، از دو جبهه اصولگرای رقیب، قطعا دعوایی بر سر ریاست بر مجلس یازدهم بین این دو شکل خواهد گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy