Tuesday, Feb 25, 2020

صفحه نخست » گزارش های داغ درباره شیوع ویروس کرونا در ایران تمامی ندارد + آخرین خبرها

vijeh_022520.jpg

تست اول قالیباف مثبت شد، برای تایید ابتلای قطعی او به کرونا نیاز به تست دوم و سوم است

در پی انتشار اخباری درباره ابتلای محمدباقر قالیباف به کرونا، منابع آگاه به ایران‌اینترنشنال گفتند که تست اول قالیباف مثبت شده و نشانگر عفونت ویروسی است و برای تایید ابتلای قطعی او به کرونا به نیاز تست‌های دوم و سوم است.

یکی از مشاوران نزدیک قالیباف، محمود رضوی، نیز ساعتی پیش در صفحه توییتر خود نوشت: «کسالت شدید دارم اما کرونا نیست. روز اول من هم به شک افتادم اما بیشتر از عدم اطلاع بود از دیروز حالم خیلی بد بود اما مجبور شدم ساعتی را از منزل خارج شوم از دیشب کلا افتاده‌ام، خستگی مفرط و کم‌خوابی هفته قبل،[مرا] از پا انداخته، تشخیص اچ۱ان۱ است که در حال درمانم.»

***

گسترش کرونا به ۱۵ استان ایران؛بنابر اعلام منابع ایران‌اینترنشنال شمار جان‌باختگان به ۷۴ تن رسید

درحالی که بنا بر تازه‌ترین آمار تایید شده از‌ سوی منابع ایران‌اینترنشنال، شمار تلفات جانی ویروس کرونا در ایران به ۷۴ نفر رسیده است، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از پرشدن بیمارستان‌های کامکار و فرقانی با ظرفیت نزدیک به ۶۰۰ تخت به دلیل افزایش شمار بیماران کرونا خبر داد.

***

ویدیو‌های منتشر شده از ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت ایران نشان می‌دهد او در نشست خبری دوشنبه صبح خود و همچنین در برنامه «‌گفت‌وگوی ویژه‌خبری» علائم ابتلا به کرونا داشت

اما نه تنها قرنطینه نشده بود بلکه در فضای عمومی حاضر شده بود. تست کرونای او امروز مثبت اعلام شد

ترکیه از قرنطینه ۱۳۲ سرنشین پرواز از تهران خبر داد

ایران اینترنشنال - فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه، اعلام کرد ۱۳۲ مسافر و خدمه یک پرواز خط هوایی ترکیش ایرلاینز را ۱۴ روز برای پیشگیری از کرونا در آنکارا قرنطینه می‌کند و از آنها تست این بیماری گرفته می‌شود.

همه مبتلایان به ویروس کرونا در کویت و بحرین از ایران آمده‌اند

کویت اعلام کرد ۸ نفر در این کشور مبتلا به ویروسکرونا هستند که همه آنها از ایران وارد کویت شده‌اند. بحرین نیز تایید کرده که هر ۶ مبتلا به کرونا در این کشور از ایران وارد شده‌اند.

ابتلای معاون وزیر بهداشت و محمود صادقی به کرونا

ساعتی پس از آن که خبر مثبت بودن تست کرونای ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت ایران علنی شد، محمود صادقی نماینده تهران در مجلس نیز از مثبت بودن تست ابتلایش به ویروس کرونا خبر داد

حسن روحانی: ایده قرنطینه شهرها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را ناشی از توطئه دشمنان برای هراس‌افکنی و به تعطیلی کشاندن کشور خواند:

ایران اینترنشنال: خبر فوت بازرگان قمی مبتلا به کرونا به دلیل برگزاری انتخابات اعلام نشد

یک منبع آگاه به ایران اینترنشنال گفت یک تاجر پوشاک که طی هفته‌های اخیر به چین رفته و به قم برگشته و آلوده به ویروس کرونا بوده، دو روز پیش از انتخابات جانش را از دست داده، اما این موضوع به دلایل سیاسی و به علت برگزاری انتخابات اعلام نشده است.

این منبع مطلع روز سه‌شنبه ششم اسفندماه در همین زمینه اظهار کرد: «قطعیت درباره ابتلای بازرگانی که با پرواز غیرمستقیم از چین به ایران و قم برگشته بوده، دو روز قبل از انتخابات محرز شد، اما به خاطر انتخابات و ملاحظات سیاسی این موضوع اعلام نشد.»

فرزند یک قربانی کرونا در قم؛ «گفتند سرفه نمی‌کنید بروید خانه!

یک شهروند مقیم قم در گفت‌وگو با رادیو فردا ماجرای ابتلای مادر ۸۳ ساله‌اش به ویروس کرونا را شرح داد. ماجرایی که سه روز طول کشید و به مرگ مادرش منجر شد.

او که خود را «رضا» معرفی کرد همراه با هشت نفر دیگر از اعضای خانواده‌اش نه تنها در این سه روز غمگین این حادثه بودند بلکه نگرانی داشتند از اینکه به کرونا مبتلا شده باشند. ولی در این مدت نه کسی به فکر آنها بوده،‌ نه کمک مهمی به آنها کرده‌اند و نه حتی از آنها آزمایش گرفته‌اند.

۶ توریست چکی که از ایران آمده بودند، قرنطینه شدند

کاترینا پابلیکوا، سخنگوی فرودگاه پراگ گفت شش توریست چکی که به ایران سفر کرده بودند، در بازگشت از این کشور قرنطینه شدند.

او این اقدام را پیشگیرانه توصیف کرده و گفته است هیچ‌کدام از مسافران نشانه‌هایی از بیماری‌های تنفسی نداشتند و درجه حرارت بدن‌شان نیز بالا نبود. به گفته سخنگوی فرودگاه پراگ، از این افراد آزمایش‌های لازم گرفته شده و تا زمان مشخص شدن نتایج این آزمایش،‌ این توریست‌ها در قرنطینه هستند.

طی سه هفته ممنوعیت به خاطر کرونا، ماهان ۵۵ پرواز به چین داشته است

بررسی‌های رادیو فردا نشان می‌دهد در روزهایی که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران مدعی بودند پروازهای هواپیمایی ماهان به چین و بالعکس متوقف شده، این پروازها از تهران به چهار شهر چین مطابق برنامه از پیش تعیین‌شده انجام شده است.

هواپیمایی ماهان روز پنجم اسفند در یک پست اینستاگرامی برای، به گفته این شرکت، «تنویر افکار عمومی» نوشته که آخرین پروازهایش به چین در روزهای ۱۵ و ۱۶ بهمن انجام شده است.

به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین، دولت ایران روز ۱۱ بهمن اعلام کرد که پروازهای بین دو کشور متوقف شده است.

با این حال بررسی‌های رادیو فردا نشان می‌دهد که شرکت هواپیمایی ماهان از ۱۶ بهمن تا چهارم اسفند، همچنان به چهار شهر پکن، شانگهای، گوانجو و شنژن به صورت رفت‌وبرگشت پرواز داشته است.

این شرکت در این فاصله دستکم ۵۵ پرواز به صورت رفت‌وبرگشت با چین انجام داده است.

امارات متحد عرب ارتباط هوایی با ایران را قطع کرد

رادیو بین المللی فرانسه - خبرگزاری رسمی امارات متحد عرب (WAM) اعلام کرد که تمامی پروازها از ایران به امارات و همچنین به مقصد ایران را برای یک هفته متوقف می‌کند. این مدت می‌تواند تجدید شود. یک روز قبل، وزارت امور خارجۀ امارات رسماً سفر اتباعش به ایران و تایلند را ممنوع کرده بود. دلیل این تصمیم، مقابله با شیوع اپیدمی اعلام شده است.

علت تفاوت فاحش آمار قربانیان کرونا در ایران و دیگر کشورها چیست؟

کلمه - مقایسه آماری شیوع و ابتلای به کرونا در ایران نشان دهنده تفاوت کامل با الگوی جهانی و در نتیجه پنهان کردن واقعیت شیوع و ابتلا از جانب مسئولان است از آنجا که روند جهشی شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران دست‌کم تا کنون در کشور دیگری دیده نشده است.
اگر این آمار درست باشد یعنی تعداد قربانیان ویروس موسوم به کووید- ۱۹ در ایران طی چهار روز شش برابر شده است. شمار مبتلایان به این بیماری تنفسی هم پنج روز پس از تأیید ورود آن به ایران ۶۴ نفر اعلام شده که نزدیک ۱۳ برابر تعداد مبتلایان اعلام شده در روز اول اسفند است. این آمار با درصد آمار جهانی مبتلایان و قربانیان هیچ شباهتی ندارد.

بر اساس خبری، از ۷۰۰ نفری که کویت از ایران خارج کرده ۳ نفر به کرونا مبتلا بودند. نکته بعدی این است که این افراد از مشهد به کویت برده شده‌اند و نه از قم یا گیلان. پس به احتمال زیاد در مشهد هم آمار مبتلایان بالاست ولی هیچ خبری در این مورد منتشر نشده است.

مسئولان ایران نیز هنوز هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا را در مشهد تایید نکرده‌اند.

مایک پمپئو: نگرانیم رژیم ایران جزئیات مهمی از شیوع کرونا در این کشور را مخفی کرده باشد

وزیر خارجه ایالات متحده گفت که بسیار نگران آن است که رژیم ایران جزئیات مهمی از شیوع ویروس کرونا را مخفی کرده باشد و تاکید کرد که ایران باید اطلاعات دقیق را منتشر کرده و با سازمان بهداشت جهانی همکاری کند.

مایک پمپئو روز سه شنبه ۶ اسفند در یک کنفرانس خبری در محل وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به «مخفی کردن» جزئیات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران از کشورهای همسایه و مطلع خواست، اطلاعات در این مورد را به دیگران اطلاع دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy