Tuesday, Feb 25, 2020

صفحه نخست » افشاگری از علت تفاوت فاحش آمار قربانیان کرونا در ایران با دیگر کشورها

virusstats_022520.jpgپنهان کاری و دروغگویی مسئولین کشور

کلمه - مقایسه آماری شیوع و ابتلای به کرونا در ایران نشان دهنده تفاوت کامل با الگوی جهانی و در نتیجه پنهان کردن واقعیت شیوع و ابتلا از جانب مسئولان است از آنجا که روند جهشی شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران دست‌کم تا کنون در کشور دیگری دیده نشده است.


اگر این آمار درست باشد یعنی تعداد قربانیان ویروس موسوم به کووید-۱۹ در ایران طی چهار روز شش برابر شده است. شمار مبتلایان به این بیماری تنفسی هم پنج روز پس از تأیید ورود آن به ایران ۶۴ نفر اعلام شده که نزدیک ۱۳ برابر تعداد مبتلایان اعلام شده در روز اول اسفند است. این آمار با درصد آمار جهانی مبتلایان و قربانیان هیچ شباهتی ندارد.

بر اساس خبری، از ۷۰۰ نفری که کویت از ایران خارج کرده ۳ نفر به کرونا مبتلا بودند. نکته بعدی این است که این افراد از مشهد به کویت برده شده‌اند و نه از قم یا گیلان. پس به احتمال زیاد در مشهد هم آمار مبتلایان بالاست ولی هیچ خبری در این مورد منتشر نشده است. مسئولان ایران نیز هنوز هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا را در مشهد تایید نکرده‌اند.

نکته دیگر توجه به این مسئله است که به علت نبود کیت کافی، از تمام موارد مشکوک تست گرفته نمیشود. تست بیشتر از بیماران دچار وضع وخیم گرفته میشود و امار مرگ در این بیماران بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است. حال آنکه اگر در کنار این آمار اعلام شود که از چه تعداد تست گرفته شده و چه تعداد تست منفی است، ابعاد آمار ابتلا روشن خواهد شد.

یکی از علل پایین بودن تعداد تست، کمبود کیت است حال آنکه اکنون چین و ژاپن کیت تست سریع ساخته‌اند که مدل چینی در ۱۵ دقیقه‌ و مدل ژاپنی در ۵ دقیقه‌ اقدام به گرفتن تست می‌کنند و گفته شده که با این کیت‌ها می‌توانند کرونا را مهار کنند.

اکنون سایت وزارت بهداشت برمبنای وجود ۶۰۰۰ کیت در کشور آمار ۱۷۵۰ مورد تست را نشان می‌دهد و اگر این آمار به علاوه آمار مبتلایان قطعی را مدنظر قرار دهیم نشان‌دهنده عدم انجام تست برای بسیاری از هموطنان و انجام آن در موارد محدود و احتمالا ترجیح موارد مهم و نهادها و مسئولان کشوری و نظامی است.

وجود ۶هزار کیت و انجام تنها ۱۷۵۰مورد آزمایش کرونا نشان‌دهنده این است که به درخواست آزمایش موارد مشکوک فراوانی، توجهی نمی‌شود و افراد زیادی می‌گویند که با وجود علایم بیماری از آنها آزمایش کروناویروس گرفته نمی‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy