Friday, Feb 28, 2020

صفحه نخست » نامه وزیر بهداشت به خامنه ای

letter_022720.jpgکرونا را به زانو در آورده و جهانیان را شگفت زده می کنیم

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، وزیر بهداشت، در نامه ای به مقام معظم رهبری، نوشت: پیام امید بخش و پدرانه حضرت عالی، همکارانم را بیش از پیش شرمسار محبت های بیکرانتان نمود.

متن نامه وزیر بهداشت بدین شرح است؛

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

با سلام و تقدیم احترام

پیام امید بخش، پدرانه، مهربانانه و سرشار از صفای حضرتعالی همکاران عزیزم را که در سراسر کشور، شبانه روز و بی هراس دل به دریای بلا زده‌اند تا هموطنان نازنین گرفتار در گرداب بیماری نوپدید را برهانند سراپا شوق و امید و سپاس کرد و خستگی روز و شب‌های نفس گیر و جانکاه را از جسم و جانشان زدود و این فرزند کوچک و سرباز خدمتگزارتان را بیش از پیش شرمسار محبت‌های بیکرانتان نمود.

امسال سربازان و افسران ارشد نظام سلامت با دل زدن به موج سیلاب‌های بهاری و جانفشانی در آنفلوانزای پاییزی، لحظه‌ای از کنار مردم و بیماران نیازمند دور نشدند و با تلاش بی وقفه در کاهش مرگ و میرها افتخاراتی بی بدیل آفریدند که سازمان‌های بین المللی را در اوج تحریم‌های ظالمانه شگفت زده کرد و این بار نیز شیرزنان و بزرگ مردان عرصه بهداشت و درمان جان بر¬کف می‌روند تا با شکست هرچه زودتر بیماری افتخاری نو در تاریخ کشور عزیزمان بیافرینند و پیام محبت آمیز و دلگرم کننده حضرتعالی نفس تازه شان بخشید تا آهنگ گام‌های شتابانشان تندتر و زمان سلطه شان بر عامل بیماری زا کوتاه‌تر شود.

علیرغم رنجی که از رنجوری مردم می کشیم وفاق و همدلی ملی بین همه دستگاه‌های اجرایی، رسانه ملی، نیروهای مسلح، سازمان‌های مردم نهاد و مردم عزیز کشورمان در کنار خدمتگزاران عرصه سلامت با شعار "کرونا را شکست می‌دهیم" نمایش بی بدیلی است که بی تردید با به زانو در آوردن هرچه زودتر بیماری، جهانیان را شگفت زده خواهد کرد.

امروز فرزندان و سربازان حضرتعالی به عنوان مدافعان سلامت در کنار مدافعان حرم و پیروان فرهنگ ایثار و جهاد می‌کوشند تا با لطف پروردگار هرچه زودتر خبر خوش مهار بیماری را به استحضار فرمانده خویش برسانند.

انشا الله دعای خیر حضرتعالی و مردم شریف و مؤمن در لیله الرغائب، جهت دور شدن بیماری و بلا از جان مردم عزیز سرزمینمان و افزایش توان تلاشگران عرصه سلامت کارگشا خواهد بود.

طول عمر با برکت و تندرستی حضرتعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

دکتر سعید نمکی

وزارت بهداشت: آمار ابتلا به کرونا صعودی خواهد بود

ایندیپندنت فارسی - ساعتی پس از آنکه وزارت بهداشت آمار مبتلایان به ویروس کرونا را ۱۴۱ نفر اعلام کرد، روابط عمومی این وزارتخانه آمار جدیدی منتشر کرد که حاکی از ابتلای ۱۰۴ مورد جدید بود.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در یک مصاحبه تصویری با صداوسیمای ایران گفت تا ظهر امروز ۲۴۵ نفر به کرونا مبتلا و ۲۶ نفر نیز فوت شده‌اند.

به گفته این مقام وزارت بهداشت تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده‌اند که استان تهران با ۳۸ مورد و گیلان با ۲۳ مورد پیشتاز این رشد ابتلا هستند.

به این‌ترتیب تاکنون ۲۲ استان ایران به شکل رسمی با ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

کانون انتقال این ویروس شهر قم بود و به دلیل قرنطینه نشدن این شهر، این ویروس با سرعتی بیشتر از کشورهای دیگر به مناطق مختلف سرایت کرد.

محمدرضا قدیر، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم روز دوشنبه از مسئولان حکومتی در ایران خواسته بود که وضعیت قم را به شکل ویژه ببینند. او هشدار داده بود که قک به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب ایران می‌تواند منشا انتقال ویروس به سراسر ایران باشد. دکتر قدیر روز بعد به کرونا مبتلا شد و به جز ویدیویی که در آن خبر از ابتلا به کرونا می‌داد، خبری در مورد وضعیت سلامت او منتشر نشده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

کیانوش جهانپور دلیل رشد سریع در آمار مبتلایان را افزایش تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص این ویروس اعلام کرده است.

او پیش‌بینی‌ کرده که در روزهای آینده این آمار افزایش یابد.

با رشد سریع ویروس کرونا در ایران، مقام‌های مرزداری ایران اعلام کرده‌اند که از امروز از ورود اتباع چینی به ایران جلوگیری می‌کنند.

وزارت بهداشت ایران همچنین علاوه بر تعطیلی کلاس‌های درس در مراکز دانشگاهی و آموزشی اعلام کرده که تصمیم درباره تعطیلی طولانی‌تر مدارس بر عهده حسن روحانی است.

رییس‌جمهور ایران روز دوشنبه در نخستین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده بود که این ویروس در حال مهار شدن است و از روز شنبه تمامی فعالیت‌ها در ایران به حالت عادی باز خواهد گشت.

اکنون مشخص نیست که با رشد آمار ابتلا به کرونا تغییری در این تصمیم رییس‌جمهور ایران حاصل خواهد شد یا نه.

در تحولی دیگر، ستاد اقامه نمازجمعه در اصفهان اعلام کرده است که این هفته نمازجمعه در این شهر برگزار نخواهد شد.

روز گذشته اعلام شد که نمازجمعه این هفته در تهران برگزار خواهد شد ولی بهتر است نمازگزاران سجاده و مهر شخصی خود را به همراه بیاورند.

وزارت بهداشت امروز اعلام کرده که مراسم مذهبی و دیگر اجتماعات تا یک هفته برگزار نشود. این وزارتخانه به صورت مشخص اعلام نکرده که این دستور شامل برپایی نمازجمعه و حضور در اماکن زیارتی هم خواهد شد.

در قم که مرکز شیوع کرونا در ایران است هنوز خبری از تعطیلی اجتماعات مذهبی و اماکن زیارتی نیست. محمد سعیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در قم در چند روز گذشته مخالفت خود را با تعطیلی حرم حضرت معصومه و جمکران اعلام کرده است. حتی برپایی نماز جماعت در حرم حضرت معصومه که با دستور شورای تامین استان قم ممنوع شده بود نیز با پافشاری این مقام‌های مذهبی برگزار شد.

روز گذشته وبسایت تولیت حضرت معصومه با انتشار مطلبی گفت که تصمیمات بهداشتی شورای تامین استان قم به دلیل «عدم شناخت دقیق ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام» است. در این نوشته معماری حرم و نقره به کار رفته در ضریح به عنوان ماده آنتی باکتریال معرفی و از مردم قم به دلیل بی‌توجهی به دستورات بهداشتی شورای تامین تقدیر شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy