Thursday, Feb 27, 2020

صفحه نخست » وزیر دفاع اسرائیل: برنامه من این است که در ظرف ۱۲ ماه حضور نظامی ایران در سوریه را ریشه کن کنم

isr_022820.jpgرادیو اسرائیل - وزیر دفاع اسرائیل، نفتالی بنت در یک مصاحبه گفت که هدفش آن است که بتوان به حضور نظامی حکومت اسلامی ایران در سوریه، در ظرف دوازده ماه به کلی پایان داد. بنت که در مصاحبه با روزنامه جروزالم پست، به ارزیابی عملکرد صد روزه خود در مقام وزارت دفاع اسرائیل اشاره می کرد، از جمله گفت که در این مدت توانسته است سیاست های پیشگیرانه اسرائیل علیه حضور نظامی رژیم ایران در سوریه را با قاطعیت بیشتری پیش برد.

نفتالی بنت در سخنان دو هفته پیش، حکومت اسلامی ایران را به اختاپوسی تشبیه کرده بود که بازوهای فراوان دارد و گفته بود که قطع کردن یک یک این بازوها کافی نیست، بلکه باید سر اختاپوس را نیز هدف قرار داد. او گفته بود که نبرد علیه حکومت ایران، باید در همه زمینه های سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی و اطلاعاتی جریان داشته باشد و تنها به جنبه نظامی آن نگریسته نشود.

وزیر دفاع گفت که اسرائیل هدفی برای خود تعیین کرده و آن این که حضور نظامی رژیم ایران در سوریه در ظرف دوازده ماه آینده از میان برود. ولی بسیاری از کارشناسان امور نظامی و امنیتی اسرائیل ارزیابی می کنند که رسیدن به چنین هدفی عملی نیست و رژیم ایران که چنان سرمایه گذاری های سنگینی برای تحکیم حضور خود در سوریه هزینه کرده، به آسانی آن کشور را ترک نخواهد گفت.

حضور رژیم ایران در سوریه، یک امر بسیار ضروری در راه اجرای نیت آن در نابودی اسرائیل است. استراتژی رژیم ایران آن بوده که از طریق حضور نظامی گسترده در سوریه و حزب الله در لبنان و حماس و جهاد اسلامی در غزه، حمله سه جانبه ای را علیه اسرائیل آغاز کند. به همین علت نیز هست که ارتش و دولت اسرائیل بیشترین تلاش خود را در جبهه شمالی کشور، به مبارزه با استقرار سپاه قدس در سوریه اختصاص داده اند.

وزیر دفاع گفت که او هدف مهمی برای خود تعیین کرده و آن این که بتواند در ظرف دوازده ماه آینده به حضور نظامی رژیم ایران در سوریه پایان بخشد. ولی او در حالی این سخنان را می گوید که تنها سه روز به انتخابات عمومی اسرائیل باقی مانده و بعید می نماید که در دولت آینده نیز مقام وزارت دفاع به نفتالی بنت سپرده شود.

بسیاری از کارشناسان امور نظامی در اسرائیل، سخنان تهدیدآمیز بنت در مورد سیاست دفاعی اسرائیل را نوعی خودنمایی و زیاده گویی تلقی کرده اند.

اسرائیل در دو سال اخیر با اجرای بیش از دویست حمله هوایی، به بیش از یک هزار موضع نظامی سپاه قدس و نیروهای وابسته به آن آسیب برساند و به همین جهت، سپاه قدس نتوانسته است در خاک سوریه ریشه بدواند. مقامات حکومت ایران گفته اند که حضور نظامی در سوریه به دعوت دولت قانونی آن کشور، یعنی بشار اسد است و تنها اوست که می تواند از حکومت ایران درخواست کند نیروهای خود را بیرون ببرد.

نفتالی بنت به خبرنگاران گفت که حکومت اسلامی چیزی در سوریه ندارد که به دنبال آن باشد و بنابراین باید موجباتی فراهم ساخت که این حضور نظامی ریشه کن گردد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy