Wednesday, Mar 4, 2020

صفحه نخست » کشف مهم محققان چینی: ۲ نوع کرونا وجود دارد

corona_030420.jpgویروس تهاجمی تر با شیوع گسترده تر و ویروس خفیف تر با شیوع کمتر

براساس یافته هایی که روز سه شنبه در نشریه «نشنال ساینس ریویو» منتشر شد، به نظر می رسد ویروس کرونا دو گونه اصلی دارد. این دو گونه بر اساس موقعیت جغرافیایی و نوع انتقال در کشورهای مختلف اثری متفاوت از مرگ و میر را ثبت می کنند. دانشمندان چینی در این تحقیق جدید دریافته اند که دو نوع مجزا از کرونا تاثیر متفاوتی بر بدن دارند: یکی از آنها تهاجمی تر از دیگری است و می تواند باعث آلوده شدن افراد به شکل گسترده شود.

به گزارش انتخاب، مطالعه اولیه که توسط محققان دانشکده علوم زیستی دانشگاه پکن و مؤسسه پاستور شانگهای تحت نظارت آکادمی علوم چین انجام شده است ، نشان داد که این عفونت به دو نوع اصلی تبدیل شده است که نام آنها L و S است.

نوع L ، که تهاجمی تر است و در مراحل اولیه شیوع ووهان (مرکز اصلی ویروس) شیوع بیشتری داشت و حدود 70 درصد از داده های آنالیز شده را به خود اختصاص می داد. حدود 30 درصد از داده ها با نوع S مرتبط بودند ، که کمتر تهاجمی به حساب می آمدند.

محققان دریافتند شیوع نوع L پس از اوایل ژانویه کاهش یافته است. نوع S ، که "نسخه دیرینه" یا قدیمی تر کرونا ویروس محسوب می شود اکنون بیشتر رایج است. محققان توضیح دادند كه این مسئله می تواند کمک کند که بیمارستانها و یا درمانگاهها، ضمن شناسایی نوع کرونا، درمان بیماران آلوده به ویروس نوع L را که مرگبارتر محسوب می شود در اولویت درمانی خود قرار دهند.

اکنون سوالی که مطرح می شود، این است که "اگر نوع L از نوع S پرخاشگرتر است ، چرا شیوع نوع L نسبت به نوع S در ووهان کاهش یافته است؟"پژوهشگران معتقدند که یک توضیح احتمالی این است که از ژانویه سال 2020 ، دولت های مرکزی و محلی چین اقدامات پیشگیری و کنترل سریع و جامعی را انجام داده اند.

این گروه از دانشمندان چینی 103 ژنوم کرونا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و جهش ها را در 149 سایت در سراسر داده ها شناسایی کردند تا به نتایج فعلی رسیدند. محققان گفتند ، برای ایجاد درک بهتر از تکامل و شیوع ویروس ، مطالعات دیگری لازم است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy