Thursday, Mar 12, 2020

صفحه نخست » پزشک افشاگر کرونا: سیاست وزارت بهداشت باعث شیوع کرونا در ایران شد

efsha_031220.jpgایران اینترنشنال - تعدادی از نمایندگان مجلس ایران قرنطینه نشدن قم و شهرهای درگیر بحران کرونا را مورد انتقاد قرار دادند. هم‌زمان پزشکی که برای نخستین‌بار وجود کرونا در قم را علنی کرد می‌گوید تنها پس از فوت برادرش وزارت بهداشت پروتکل مقابله با این بیماری را تغییر داد.

شهاب‌الدین بی‌مقدار،‌ نماینده مجلس،‌ روز پنجشنبه ۲۲ اسفندماه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا ضمن انتقاد از عادی خواندن شرایط کشور از سوی مقام‌های دولت اعلام کرد بر خلاف سخنان حسن روحانی،‌ رییس‌جمهوری،‌ وضعیت کشور «خیلی بحرانی» است.

نماینده تبریز در همین زمینه به جلسه مشترک کمیسیون بهداشت با حضور رییس مجلس و وزیر بهداشت و گزارش و درخواست نمایندگان برای قرنطینه اشاره کرد.

او در واکنش به سخنان روز چهارشنبه روحانی در انتقاد از ایجاد اضطراب افزود: «آقای رییس‌جمهور به چه دلیلی و با راهنمایی چه کسانی می‌خواهد وضعیت را عادی نشان دهد، در صورتی که وضعیت عادی نیست؟»

روحانی در جلسه هیات دولت ضمن ابراز مخالفت با قرنطینه کردن شهرها، از گزارش‌ها و آمار درباره مبتلایان و جان‌باختگان کرونا نیز انتقاد کرده بود.

نماینده تبریز در ادامه گفت‌وگوی خود اظهار کرد که طی جلسه کمیسیون بهداشت پیشنهاد قرنطینه کامل کشور و کاهش رفت‌و آمدها داده شد.

از سویی نیز غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت،‌ ضمن انتقاد از قرنطینه نشدن استان‌های شمالی کشور گفت اگر قم در ابتدای شیوع بیماری کرونا قرنطینه می‌شد، شاهد این بحران نبودیم.

پیش از این نیز بهرام پارسایی نماینده شیراز،‌ محمدرضا نجفی نماینده تهران و تعدادی از نمایندگان شهرستان‌های استان مازندران و گیلان از دولت خواسته بودند این استان‌ها را قرنطینه کند.

تاکنون با این درخواست‌ها موافقت نشده است.

پزشک افشاگر کرونا:‌ علائم کرونای برادرم ۱۵ بهمن بروز کرد

محمد مولایی،‌ پزشکی که در پی فوت برادرش به اطلاع‌رسانی درباره وجود کرونا در ایران پرداخت،‌ طی گفت‌وگو با کانال تلگرام «امتداد» اعلام کرد تا پیش از فوت برادرش «سیاست وزارت بهداشت در برخورد با بیماری کرونا و درمان آن تنها مختص کسانی بود که به چین سفرکرده بودند و پروتکل دیگری نداشتند».

او که عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران است، این سیاست را موجب شیوع و اپیدمی کرونا در ایران دانست.

این پزشک ضمن اشاره به بروز علائم این بیماری در حسین مولایی،‌ برادرش، از روز ۱۵ بهمن‌ماه و تشکیک درباره شیوع بیماری کرونا گفت: «از مسئول آی‌سی‌یو درخواست تست کرونا کردم. او گفت ما تست کرونا نداریم.»

به گفته او،‌ پیش از برادرش نیز بیمارانی با علائم مشابه مراجعه کرده و با وجود دریافت «هر سطحی از درمان» جان خود را از دست داده بودند.

مولایی اشاره کرد: «برادرم در تاریخ ۲۷ بهمن فوت کرد و با پیگیری من برای دریافت تست کرونا در تاریخ ۲۹ بهمن خبر مثبت شدن تست کرونا را به من دادند.»

به گفته او، پس از مثبت شدن تست کرونای برادرش پروتکل وزارت بهداشت تغییر کرد. مولایی همچنین اشاره کرد که نهادهای حاکمیتی در آغاز «در صدد انکار این بیماری بودند».

این پزشک ضمن انتقاد از شیوه مدیریت بحران کرونا به جلسه فوری مجلس و اختصاص ۲۰۰ میلیون یورو به سپاه پاسداران در پی کشته شدن قاسم سلیمانی،‌ فرمانده پیشین سپاه قدس،‌ اشاره کرد و گفت: «آیا نیازی به طرحی حداقل دوفوریتی نبود؟ آیا این نشان از مدیریت ناکارآمد ندارد؟»

بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت ایران تا روز پنجشنبه بیش از ۱۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و ۴۲۵ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که بر اساس آمار منابع ایران اینترنشنال، تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران تاکنون به بیش از ۱۵۰۰ نفر رسیده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy