Monday, Mar 16, 2020

صفحه نخست » آشنا سخنان حسن روحانی را پس گرفت

ashena_031620.jpgرادیو فردا - مشاور رئیس‌جمهوری ایران سخنان نقل‌وقول شده از حسن روحانی مبنی بر عبور از پیک کرونا را «تحریف آشکار» خواند و گفته که آقای روحانی تنها گزارش وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در ایران را امیدوارکننده خوانده است.

حسام‌الدین آشنا روز دوشنبه ۲۶ اسفند در صفحه توئیتر خود نوشت: «تحریف آشکار؛ ایران به هیچ عنوان از پیک بیماری عبور نکرده است. روحانی به گزارش وزارت بهداشت در ستاد کرونا و سناریوهای مختلف در مورد رابطه میان میزان مداخله و زمان عبور از نقطه حداکثری فراگیری بیماری اشاره داشت و اقدامات و برآوردها را امیدوار کننده اعلام کرد».

خبرگزاری ایرنا نیز در گزارشی نوشت: آقای روحانی «نگفته است که از پیک بیماری عبور کرده‌ایم بلکه گفته در این جلسه، تلاش برای عبور کردن از پیک بیماری مطرح شده است».

بر اساس این گزارش، آقای روحانی در این جلسه گفته است: «امیدوارم آنچه که در این جلسه گفته شد از پیک این بیماری و عبور از این پیک، که حالا آقای دکتر نمکی هر زمان لازم دیدند این را توضیح بدهند برای مردم، این هم برای ما بسیار امیدوارکننده بود که ان‌شاءالله می‌توانیم با اهتمام و تلاش همگانی از این مسئله عبور کنیم».

این سخنان در حالی بیان شده که سعید نمکی، وزیر بهداشت، در این جلسه درباره احتمال شیوع بیشتر کرونا در ایران و به خصوص استان‌های قم و مشهد هشدار داد و گفت: «اگر خیز شیوع بیماری در مشهد افزایش پیدا کند، به شدت بالا خواهد بود».

پیش از این علی عسگری، رئيس سازمان صداوسیما، نیز گفته بود آقای نمکی در جلسه شورای عالی امنیت ملی ایران گفته که اگر اقدامات خود پیش برود، تا ۲۰ فروردین ۹۹ به قله (پیک کرونا) می‌رسیم و بعد از آن هم دو ماه درگیر خواهیم بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

آقای عسگری این اظهارات را روز ۲۰ اسفند در گفت‌وگو با شبکه یک تلویزیون حکومتی ایران مطرح کرد و اظهارات او با تکذیب مقامات وزارت بهداشت مواجه نشد.

وزارت بهداشت تاکنون تعداد کل مبتلایان به کرونا در ایران را ۱۳۹۳۸ نفر اعلام کرده‌ است.

رضا ملک‌زاده، معاون وزیر بهداشت ایران روز ۲۳ اسفند در گفت‌گو با تلویزیون دولتی ایران گفته بود زمانی از این ویروس خلاص می‌شویم که بین ۵۵ تا ۷۰ درصد مردم به آن مبتلا شوند.

پیش از این برخی کشورها مانند چین که شهرهای کانون شیوع کرونا را قرنطینه کردند، اعلام کرده بودند که از مرحله پیک این بیماری عبور کرده‌اند.

در کشورهای اروپایی که اکنون کانون شیوع کرونا معرفی شده‌اند، اعلام شده است که هنوز تا رسیدن به نقطه اوج فاصله دارند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، هم گفته است ممکن است ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم کشورش به کرونا مبتلا شوند.

در ایتالیا هم روز ۲۵ اسفند ۳۶۸ مورد جدید جان‌باخته ناشی از ابتلا به ویروس کرونا ثبت شد که مرگبارترین روز بحران کرونا در این کشور بود.

رقم جهانی مبتلایان به ویروس کرونای جدید در روز یکشنبه به ۱۵۳ هزار نفر و تعداد قربانیان به پنج هزار و ۸۰۰ تن رسید.

تصمیم‌های تازه در ایران

حسن روحانی در جلسه روز دوشنبه ستاد مقابله با کرونا همچنین از تدابیر تازه‌ای برای مقابله با کرونا خبر داد.

به گفته رئيس‌جمهوری ایران، از سه‌شنبه ۲۷ اسفند، در خروجی برخی جاده‌های کشور، مردم از لحاظ تب‌سنجی کنترل می‌شوند. قرار است امروز فهرست این جاده‌ها اعلام شود.

او همچنین گفته است تصمیم‌هایی برای «کنترل فضای مجازی» و هماهنگی بین رسانه‌ها گرفته شده است و پلیس فتا به افرادی که در فضای مجازی هستند، تذکر می‌دهد و «مواردی که با آنها برخورد شود، برخورد می‌شود».

در روزهای گذشته شش نفر از مدیران کانال‌های تلگرامی توسط پلیس فتا بازداشت شده بودند.

در قم هم دادستان این شهر خبر از تشکیل پرونده قضایی برای سه نفر به اتهام نوشتن درباره شیوع کرونا در این شهر داده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy