Thursday, Mar 19, 2020

صفحه نخست » گزارش تایم: مردم ایران دارند چپ و راست می‌میرند

time_031920.jpgصدای آمریکا - مجله تایم در گزارشی و در گفت‌وگو با شماری از منابع بیمارستانی و آزمایشگاهی، به وضعیت مقابله با ویروس کرونای جدید، موسوم به کووید-۱۹، و راه‌های پیشگیری از آن در ایران پرداخته است.

یکی از منابع که به گفته تایم کارشناس آزمایشگاه در یکی از پنج بیمارستان عمومی در قم بوده گفت عمویش که پزشک است، از بیمارستان به او زنگ زد و با گریه گفت که دیگر طاقت ندارد و افزود که در فاز اول مقابله، تیم پزشکی آمادگی کامل نداشتند و فقط از ماسک‌ و دستکش معمولی استفاده می‌کردند.

یک دستیار آزمایشگاهی در بیمارستانی در قم هم به تایم گفت: «مردم چپ و راست می‌میرند و این وضعیت تمامی بیمارستان‌ها در قم است.» منابع این گزارش نام و مشخصات خود را اعلام نکردند.

آرین طباطبایی، کارشناس امور ایران در موسسه رَند، به خبرنگار تایم گفت که با آن که راه‌های بسیار زیادی برای رویارویی با این بیماری وجود داشت، اما «آنها [در همه زمینه‌ها] - از اطلاع‌رسانی نادرست اولیه گرفته تا ناتوانی در رسیدگی به موضوع مسافرانی که از چین باز می‌گشتند - بدترین راه ممکن را انتخاب کردند.»

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

این گزارش می‌گوید هرچند آمار رسمی از سوی مقامات جمهوری اسلامی اعلام می‌شود، ولی منابع پزشکی در ایران می‌گویند آماری که اعلام می‌شود بسیار پایین‌تر از آمار واقعی ابتلا است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy