Thursday, Mar 26, 2020

صفحه نخست » باعث و بانی فاجعه کرونا در ایران رژیم جمهوری اسلامی است و نه تحریم‌ها، امیر سیفی

corona_JI.jpgویروسی که بقول ایرانیان چهل و یک سال پیش به مملکتمان وارد شد، در طی این مدت فجایع بسیار زیادی برای مردم ایران و منطقه آفریده است.

از اعدام‌ها و جنگ و قتل عام ۶۷ و سرکوب‌ها و انواع کشتار و شکنجه گرفته تا تمامی مرگ‌ها و عذابهایی که بر اثر بی کفایتی و عدم اهمیت جان مردم برای این جنایتکاران، بر مردم ما رفته است.
تازه ترین این مصائب هم، مهندسی بهران ویروس کرونا برای مردم زجر کشیده ایران زمین میباشد.
رژیم، به اعتراف نفرات خودش، دستکم از اواخر آذر یا اوایل دی ماه از ورود کرونا به ایران خبر داشته ولی آنرا مسکوت گذاشت. آن‌ها، نه تنها جلوی آن را نگرفتند، بلکه از این بلای قتل عام کننده استقبال کردند. رژیمی که بنیانگذارش جنگ را نعمت نامید و رهبر جنایتکار فعلیش بلایای خانمان براندازی مانند سیل را (که در خیلی موارد امکان جلوگیری و یا به حداقل رساندن خسارتشان وجود داشت) موهبت می‌نامد، در را بر روی ویروس مهلک کرونا باز کرده و به آن خوش آمد گفت.

همه می‌دانند که آن‌ها پروازهای چین را متوقف نکردند و نیز از قرنطینه شهر قم سر باز زدند، اقداماتی که اگر انجام می‌شدند، امروز این فاجعه ملی و در این مقیاس باورنکردنی پیش نمیامد. اما، این رژیمِ بدتر از مغول، مقاصد دیگری در ذهن داشت و خواب دیگری برای ایرانیان می‌دید. آن‌ها بدنبال منحرف کردن افکار عمومی از سرکوب و کشتار آبان ماه، افتضاح سختش در پس هلاکت سرپاسدار تروریستش قاسم سلیمانی، و شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراین و نیز برای از رونق نیفتادن سالگرد ۲۲ بهمن و نمایش انتخابات مجلسشان بودند. آنها خواستند که مردم سقوط اقتصادی و فقر مفرط را به فراموشی بسپارند.
اکنون نیز، باز هم خیال نجات مردم بیگناه را از چنگال ویروس کشنده کرونا ندارند و تنها سعی در کنترل اوضاع و مخفی کردن آمار و ارقام واقعی مبتلایان و قربانیان این فاجعه میباشند. و در کنار آن، لحظه‌ای هم از مقصر دانستن خود مردم کوتاهی نمیکنند.
از طرفی دیگر، آنها در سطح بین المللی با تمام نیرو بدنبال بهره برداری سیاسی و اقتصادی از این آب گل آلود میباشند. بار دیگر رژیم به قصد سوء استفاده از فاجعه و درد ملت ایران، مزدورانش را در داخل و خارج از ایران بسیج کرده است تا در بوق و کرنا کنند که تحریمها باعث عدم توانایی رژیم برای کمک به مبتلایان به ویروس کرونا در ایران میباشد.
نخست اینکه نکته بارزی که بارها توسط دولت و وزارت خارجه آمریکا روشن سازی شده و بر آن تاکید شده است، این است که تحریمهای آمریکا شامل دارو، غذا و کمک‌های بین المللی انسان دوستانه نمیشود.
اگر هم شرکت‌های بین المللی واهمه‌ای از معامله با رژیم در هر زمینه‌ای داشته باشند، این به دلیل نفوذ، غصب و مصادره تمامی صنایع و نهادهای اقتصادی و غیره توسط رژیم و سپاه تروریستی پاسدارانش میباشد و این امر باعث پیچیده شدن مسایل و عدم توانایی شرکتهای بین المللی از کسب اطمینان از این مورد میشود که معاملات آنها ربطی به فعالیتهای غیر قانونی و تروریستی سپاه در داخل و فرای مرزهای ایران پیدا نکرده و بصورت ناخواسته اسباب تامین مالی یا کالایی آن دست فعالیتها نشوند. آیا مسوول و مسبب این چنبره زدن سپاه بر تمامی ارکان مملکت و غارت سرمایه‌های مردم ایران نیز تحریمهای آمریکا است؟ آیا رد کردن لوایح مربوط به گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی، اف ‌ای‌ تی ‌اف، از طرف رژیم و ورودش به لیست سیاه این نهاد بین المللی نیز مقصرش آمریکا است یا رژیمی که تمام تلاشش در راستای فاش نشدن پولشویی‌ها و تامین مالی تروریسم و دیگر فعالیتهای غیر قانونی و ضد انسانیش میباشد؟
از طرفی دولت آمریکا مکررا و مشخصا برای کمک به ایران در مبارزه با ویروس کرونا اعلام آمادگی کرده است، درخواستی که از سوی خامنه‌ای و دگر سران فاسد و قاتل جمهوری اسلامی رد شده است و آنها در مقابل مصرا تنها خواستار رفع تحریمها از سوی آمریکا میباشند. اصلا جمهوری اسلامی به چه حقی از کیسه مردم بخشیده و درخواست کمک برای نجات هم میهنانمان را رد میکند؟ همچنین، رژیم تیم پزشکان بدون مرز را از کشور اخراج میکند و عنوان میکند که دارویی را که آنها بهمراه آورده‌اند، خود دارد و نیز نیروی پزشکی هم نیازی ندارد چون خود کشور به اندازه کافی کادر پزشکی دارد. نیازی به اشاره نیست که اینها تماما دروغ محض میباشد و دلیل اصلی، براستی هراس رژیم فاش شدن ارقام واقعی و نیز وسعت جنایات خود علیه مردم ایران در طی این فاجعه انسانی میباشد. رژیم کمکهای پزشکی بشردوستانه را رد، و هر دو پایش را در یک کفش کرده و تنها پول نقد میطلبد. این‌ها همه بروشنی گویای این واقعیت است که هدف رژیم تنها کسب کمک مالی، به بهانه مبارزه با کرونا، ولی بدون هیچگونه نظارت بین المللی میباشد که بتواند این پولها را نه علیه کرونا و نه برای مردم ایران، بلکه برای مطامع و برنامه‌های تروریستی، سرکوبگرانه و جنایتکارانه‌اش علیه خود مردم ایران و مردم کشورهای منطقه صرف کند.
جمهوری اسلامی اگر واقعا هدفش در رهایی از تحریمهای آمریکا مبارزه با کروناست و نجات جان مردم، (بقول آقای حسن داعی) چرا به دنیا تعهد نمیدهد که دست از پروژه‌های ضد مردمی اتمیش و از برنامه‌های تروریستیش در منطقه برمیدارد و در مقابل خواستار لغو تحریمها است؟
از طرفی، رژیم اگر راست میگوید و قصدش کمک به مردم ایران است، چرا از صدها میلیارد دلار پولی که از خود این مردم دزدیده و در نهادهای مختلفش مانند بیت رهبری، بنیاد مستضعفان، آستانه قدس رضوی، و دیگر بنیادهای منصوب به خامنه‌ای و خمینی و سپاه و دیگر نفرات و سازمانهای خیانت پیشه رژیم اندوخته است شروع نمیکند و بخشی از آن را برای صاحبان اصلی آن که مردم هستند صرف نمیکند؟
چرا سپاه، مردم را از وسایل ضروری مانند ماسک و ضدعفونی کننده هایی که در کشور وجود دارند محروم کرده و آنها را احتکار میکند و یا به شرکای استراتژیکی‌اش مانند چین و عراق حاتم بخشی میکند؟ چرا با فروش اجناس با قیمت سرسام آور در بازار سیاه و نیز با فروش کالاهای تقلبی هم از بدبختی مردم سوء استفاده و سودجویی میکند و هم باعث کشتار مضاعفشان میشود؟
فکر میکنم که پاسخ برای همگان بسیار روشن است و نیازی به توضیح بیشتری در این زمینه نیست. پس میماند اینکه برخی از ما حواسشان باشد تا برای هزارمین بار به دام رژیم نیفتند و همصدا با آنان درخواستی نکنند که به ضرر خود و مردممان تمام میشود. چرا باید از روی ناآگاهی سیبل را از روی رژیم آخوندی برداشته و به طرف آمریکا و کشورهای دیگر بچرخانیم، در حالیکه ما مردم ایران بارها همصدا فریاد زده‌ایم: دشمن ما همینجاست، دروغ میگن آمریکاست...
چرا به جای آن درخواست نکنیم که کشورهای دنیا و مجامع بین المللی بلافاصله پا در میانی کرده و با فشار بر رژیم، آنها را وادار به عقب نشینی کنند تا بتوانند که کمکهای خود را بطور مستقیم به مردم ایران و به بیمارستانها و مراکز پزشکی برسانند تا که از انبارهای احتکاری سپاه و نیز از هواپیماهای ارسالی به حزب الله لبنان و حشد الشعبی عراق و دیگر نیروهای تروریستی آن سر در نیاورند؟

امیر سیفی



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy