Sunday, Mar 29, 2020

صفحه نخست » حمله موشکی به پایتخت عربستان

saudi_032520.jpgیورونیوز - صدای انفجار دو موشک در واپسین دقایق شامگاه شنبه بر فراز آسمان ریاض، پایتخت عربستان سعودی شنیده شد.

شبکه تلویزیونی العربیه عربستان با تأیید این خبر گفته صدای انفجار مربوط به رهگیری و انهدام دو موشک شلیک شده به سوی ریاض بوده است. در زمان حمله موشکی آژیر خطر در ریاض به صدا درآمد. در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از رهگیری این دو موشک در آسمان و قطعات منهدم شده یکی از آنها بر روی زمین همرسان شده است.

به گزارش رسانه‌های عربی، سامانه پدافند ضد موشکی عربستان یک فروند موشک دیگر را نیز که به سوی یک منطقه نظامی در جیزان، واقع در جنوب این کشور شلیک شده بود رهگیری و منهدم کرده است.

هنوز معلوم نیست چه کسی عامل این حملات بوده، اما حوثی‌های یمن که از حمایت ایران برخوردارند پیش از این در چند نوبت با موشک به ریاض و مناطقی در جنوب عربستان حمله کرده‌اند.

به گزارش رادیو اسرائیل از آن جا که حوثی های یمن فاقد هرگونه تکنولوژی پیشرفته جنگی می باشند، آگاهان تردیدی ندارند که این موشک ها توسط سپاه پاسداران ایران در اختیار حوثی ها قرار گرفته بود. در طول سه سال اخیر، رژیم ایران توانسته است مقادیر نامعلومی موشک با بردهای مختلف به یمن قاچاق کند و در اختیار حوثی ها قرار دهد.

با آن که رژیم ایران خود را مسلمان میداند، پرتاب موشک از سوی حوثی های نیمه شیعه، به طرف دو شهری که مقدس ترین اماکن مذهبی مسلمانان سراسر جهان است، اقدامی کفرآمیز تلقی شده است.

حوثی های یمن، به توصیه و دستور حکومت اسلامی ایران، روز گذشته (شنبه) به دولت عربستان پیشنهاد کردند که حاضرند همه اسیران جنگی آن کشور را آزاد سازند، به شرط آن که عربستان موجب آزادی همه زندانیان فلسطینی باشد که به جرم ارتکاب عملیات آدم کشی علیه شهروندان اسرائیلی، در زندان های این کشور به سر می برند.

آگاهان سیاسی گفتند که رژیم ایران با این توصیه قصد داشته یک بار دیگر خود را تنها حامی فلسطینی های زندانی در اسرائیل نشان دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy