Thursday, Apr 2, 2020

صفحه نخست » شایعه خبر مرگ جانشین سردار سلیمانی در عراق، اسماعیل قاآنی قِسِر در رفت؟

terror_040120.jpgرسانه لبنانی، اللبنان الجدیده: «در حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه نظامی الشعیرات در سوریه، اسماعیل قاآنی کشته شده است»

تا این ساعت هیچ منبع خبری رسمی یا قابل اعتمادی، این خبر را مورد تایید قرار نداده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: شب گذشته خبر بی اساسی درارتباط با کشته شدن سردار قاآنی منتشر شد که پس از مدتی رسانه‌های داخلی رسمی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خبر ترور فرمانده سپاه قدس را به شدت تکذیب کرد.

***

اسرائیل پایگاه «الشعیرات» سوریه را هدف قرار داد؛ اسماعیل قاآنی قِسِر در رفت!؟

-بیش از ۸ موشک به انبار مهمات و تاسیسات پایگاه الشعیرات شلیک شد.
- گزارش‌ها حاکیست فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جانشین قاسم سلیمانی که چندی پیش در حمله پهپادی آمریکا در بغداد کشته شد، با یک فروند هواپیمای ماهان‌ایر به بغداد رفته است.
- برخی منایع غیررسمی ادعا کردند او از عراق به سوریه رفته بود.

کیهان لندن - جنگنده‌های ارتش اسرائیل سه‌شنبه شب ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) پایگاه الشعیرات سوریه در استان حمص و مقرّ لشکر سوم سوریه نزدیک دمشق را بمباران کردند.

منابع خبری می‌گویند بیش از ۸ موشک به انبار مهمات و تاسیسات این پایگاه شلیک شده است.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن همزمان با عملیات جنگنده‌های اسرائیل سیستم پدافندی ارتش بشار اسد به کار افتاده تا مانع این حملات شود.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

هواپیماهای اسرائیلی از طریق حریم هوایی لبنان از آسمان بیروت گذشته و وارد سوریه شدند.

شاهدان عینی می‌گویند جنگنده‌های اسرائیلی به مقرّ لشکر سوم سوریه حوالی دمشق نیز حمله کردند. آنها مدعی‌اند در این حمله شماری از افسران ارشد سوریه، تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله در این حملات کشته و زخمی شدند. ارتش رژیم اسد وجود تلفات را رد کرده است.

خبرگزاری رسمی رژیم سوریه (سانا) می‌نویسد پدافند ارتش این کشور توانسته تعدادی از موشک‌ها را در آسمان رهگیری و منهدم کند.

در پی این حملات، شایعه کشته شدن اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس بازوی خارجی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جانشین قاسم سلیمانی که چندی پیش در حمله پهپادی آمریکا در بغداد کشته شد نیز مطرح شد. روسیه الیوم گزارش داد که قاآنی به بغداد سفر کرده است. این خبر در رسانه‌های داخلی ایران بازتاب پیدا کرد و رد نشد. گفته می‌شود قاآنی با قیس خزعلی دیدار کرده و برای در امان ماندن از حملات احتمالی آمریکایی‌ها به شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در عراق به منطقه‌ای امن در پایگاه‌های حشدالشعبی منتقل شد.

منابع غیررسمی اما ادعا کردند که او از عراق به سوریه رفته بود که در جریان حمله اسرائیلی‌ها به همراه تعدادی از همراهانش از جمله احمدرضا پوردستان رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی کشته می‌شوند اما این خبر تکذیب شده است.

خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی مدعی شده است که قاآنی با یک فروند هواپیمای ماهان‌ایر به فرودگاه بغداد رفته بود.

اولین سفر قاآنی به سوریه اواسط اوایل فوریه ۲۰۲۰ بود. روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن، ۱۹ اسفند، در گزارشی با عنوان «سفر قاآنی به سوریه؛ پیام حفظ نفوذ» نوشت این سفر اوایل ماه فوریه صورت گرفت و قاآنی از مناطقی در حلب از جمله «خان طومان» که نیروهای دولتی سوریه اخیراً بر آن مسلّط شده‌اند بازدید کرد.

با وجود تکذیب خبر سفر قاآنی به سوریه ولی این احتمال وجود دارد که اسرائیلی‌ها از برنامه‌ی سفر پنهانی او به سوریه مطلع شده باشند و حمله شب گذشته برای شکار و گوشمالی او و همراهانش بوده است.

در فروردین ۹۶ نیروی دریای ارتش آمریکا با دو ناو جنگی «یواس‌اس راس» و «یوا‌س‌اس پورتر» که در شرق مدیترانه مستقر شدند با بیش از ۶۰ موشک «کروز تام هاوک» به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص سوریه حمله کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy