Saturday, Apr 4, 2020

صفحه نخست » فلاحت‌پیشه: ایران و آمریکا به طور غیرطبیعی به جنگ نزدیک شده‌اند

falahatpishe_040420.jpgرادیو فردا - حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مجلس ایران می‌گوید که جنگ بین ایران و آمریکا «ظلم به هر دو کشور است»، چون به گفته او اگر چنین جنگی رخ دهد، به خاطر «بازیگران ثالت» است.

او که روز شنبه، ۱۶ فروردین، با خبرگزاری برنا گفت‌وگو کرده، به اسامی کشورهایی که «بازیگران ثالث» می‌داند، اشاره نکرده ولی هشدار داد که در شرایط کنونی «ایران و آمریکا به طور غیرطبیعی به جنگ نزدیک» شده‌اند و مشکل اساسی این است که به «صورت غیرمستقیم و از طریق طرف‌های ثالث، اطلاعات اردوگاه‌های متقابل را دریافت می‌کنند».

آقای فلاحت‌پیشه ۲۷ اردیبهشت ۹۸ شبیه چنین اظهاراتی را در توییتر نوشت، ولی حرفش دردسرساز شد و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از او شکایت کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

این نماینده مجلس با اشاره به آن شکایت گفته است دوباره این نظر را تکرار می‌کند، چون اعتقاد دارد «عوامل واسط به افزایش تنش ایران و امریکا دامن می‌زنند و به همین دلیل تنش‌ها به گونه مصنوعی افزایش یافته است».

او بر همین اساس خواسته است که شرایط سیاسی طوری مدیریت شود که «کشور دچار یک دام سیاسی نشود»، ولی پیشنهاد مشخصی در این زمینه نداده است.

آقای فلاحت‌‌پیشه قبلا پیشنهاد داده بود یک میز مدیریت تنش بین ایران و آمریکا به میزبانی قطر یا عراق تشکیل شود و با دولت آمریکا مذاکره شود.

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این اظهارات را خلاف سیاست‌های راهبردی حکومت ایران خوانده بود.

بر اساس مصوبه «کمیته سیاست‌گذاری تبلیغات رسانه» که وابسته به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران است، مطرح کردن مذاکره با آمریکا ممنوع است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy