Monday, Apr 6, 2020

صفحه نخست » باید به مردمِ ایران یاری داد نه به حکومتِ ایران! کوروش گلنام

Kourosh_Golnam.jpgویروس کرونا و کشتار در ایران

با بی برنامگی، پنهان کاری، انتشارِ خبرها و آمارهایِ ناراست و دروغ گویی از سویِ دولت و حکومت ایران و بی اعتمادی فراوانِ مردم به دولت و حکومت، ویروس کرونا ایران را به قتل گاهِ خود مبدل نموده است.

همه این تبهکاری هایِ حکومتِ ایران به روشنی و در برابر چشمِ جهانیان رُخ می دهد و سازمان ها و کشورها، به نادرست به حکومتِ ایران یاری می رسانند نه مردمِ ایران!

باج خواهی به جایِ مبارزه درست با ویروس

سازمانِ بهداشت جهانی، پزشکانِ بدون مرز، دیگر سازمان هایِ جهانی و همه دولت ها باید بدانند که حکومتِ ایران ویروسِ کرونا را دستآویزِ بهره برداریِ سیاسی/ مالی و به زبانی "باج خواهی" خود نموده است. آنها باید توجه کنند که:

ـ بارها گفته شده که برایِ این حکومت جان مردم ارزشی نداشته و حتا در این روزهایِ سرنوشت سازِ مرگ و زندگی، کارهایش همه نمایشی، تبلیغی و همچنان به سودِ سیاست هایِ ویرانگر خود است؛

ـ برنامه ریزی هایِ مبارزه با ویروس کرونا از سویِ دولت و حکومت، هیچ یک پایه درست و علمی ندارد؛

ـ به مردم توصیه می کنند در خانه بنشینند ولی هیج برنامه سازمان یافته و درستی برای انبوه مردمی که درآمد و اندوخته ای ندارند، به دست نمی دهند و اگر هم اندک یاری به مردم می رسانند آن را چون صدقه و با هیاهویِ تبلیغاتی انجام می دهند؛

ـ حکومت هیچ برنامه درستی ندارد که چگونه مردم در خانه بنشینند و غذایِ روزانه خود را تامین کنند؟

ـ گروه های مذهبی وابسته به حکومت با رفتنِ قُلدرمآبانه به مرکز هایِ درمانی و تبلیغ هایِ مذهبی فریبکارانه در میانِ بیماران، هم سبب مزاحمت در کارِ کادر پزشکیِ بیمارستان و دردسرِ آنها شده است و هم خود به عامل بیشترِ گسترشِ ویروسِ کرونا تبدیل شده اند.

گویا حکومت و دولت اسلامی ایران تنها وظیقه ای که دارند، تبلیغِ مذهبی، دروغ، سرکوب، دزدی و فساد است!

از جان گذشتگیِ کادرِ درمانیِ بیمارستان ها

این کادر پزشکی مرکزهایِ درمانی، پزشکان و پرستاران هستند که از جانِ خود مایه گذاشته و با امکان هایِ اندک، شبانه روز برایِ یاری به بیمارن کوشش کرده و شماری از آن ها نیز جان بر سرِ کار خود نهاده اند. مردم از خود گذشتگی این ایرانیان مردم و میهن دوست را فراموش نخواهند کرد. از آن گذشته در وضعِ به هم ریخته کنونی ایران، این شماری مردمِ نیکوکارِ نیز بوده اندکه تا آنجا که توانسته اند خود به رفعِ نیازِ بیمارستان ها از آن میان تهیه ماسک و نیازهایی برایِ ضد عفونی پرداخته و به گروهی از مردم یاریِ مالی رسانده اند که این همه نیز ستودنی و فراموش نشدنی است.

حکومت ولی به بهانه ویروسِ کرونا، کاسه گدایی به دست به دنبالِ سوء استفاده هایِ مالی است. دنیا تا کنون می باید به خوبی این را متوجه شده باشد که ایران در حاکمیتِ دزدان و تبهکاران است. به این دزدان وتبهکاران نیابد یاری رساند.

خبر برپایی یک کمیته ملی یاری مردمی در ایران

در زمان تهیه این نوشته خبر بر پایی یک کمیته ملی، و نه دولتی، برای یاری رسانی به مردم منتشر شد. در وضعِ سخت و هراس آوری که در ایران حاکم است، این کار ارزشِ فراوانی داشته و امیدوار باشیم بدون توجه به ناهمخوانی هایِ سیاسی، این کمیته مورد پشتیبانیِ همه ما ایرانیان در درون و بیرون از ایران قرار گرفته تا دارایِ کارآمدیِ در خور و درستی بشود.

پشتیبانی گسترده از این کمیته، سدی در برابر مانع تراشی هایِ حکومت در برابرِ این کمیته ایجاد می کند. شوربختانه بودن این کمیته به تنهایی و بدون دقتِ کشورها و سازمان هایِ جهانی یاری رسان به مردمِ ایران، بسنده نخواهد بود و آنان می باید با ایجاد یک سیستمِ کارآمد، به این کمیته و مردم ایران یاری برسانند ولی چگونه؟

چگونه باید به مردم ایران یاری رساند؟

همه سازمان ها چون سازمانِ جهانی بهداشت و همه دولت ها باید بدانند اندک تضمینی وجود ندارد که همه آنچه برای رویارویی با ویروسِ کرونا چه به شکلِ پول یا دارو، وسیله های پزشکی و بهداشت و... به حکومت ایران داده می شود، در راهِ مبارزه با ویروس کرونا در ایران بکار برده شود. حاکمانِ ایران دزدانِ و تبهکارانِ حرفه ای با پیشینه ای بیش از چهل سال هستند و بخشِ بزرگی از یاری ها به مردم را در راهِ بلند پروازی ها و توهم هایِ مذهبی خود و برای وابستگانِ به حکومتِ خود بکار می برند و هیچ گونه کنترل مردمی بر کارِ آنها وجود ندارد و مردم ایران هرگز از میزان درستِ این یاری ها به حکومتِ و سرنوشت آن آگاه نمی شوند. این حکومت کشوری با ذخیره هایِ فراوانِ مالی و انسانی را به کشوری نادار با اقتصاد و جامعه ای ازهم پاشیده و زیر کنترلِ امنیتی شبانه روز تبدیل کرده است. بنا بر این یاری ها را باید بر این پایه گذاشت که مستقیم در اختیارِ مردم قرار بگیرد ولی چگونه؟

ـ همه دولت ها و سازمان ها می باید با انتشار دقیقِ میزان و شمار آنچه به ایران می فرستند در رسانه هایِ همگانیِ جهان، یاری ها را به ایران بفرستند. با تاکید بر :

یک. هر گونه یاری چه مالی و چه غیرِ آن با این شرط به ایران فرستاده شود که همراه با هیئتی از سویِ آن سازمان یا کشور باشدکه خود با یاریِ همین کمیته ملی تازه تشکیل شده، بر کار بهره وری از آن در ایران کنترل کامل داشته و دولت و سپاه پاسدران در این امر دخالت نداشته و سنگ اندازی نکنند.

دو. حکومت ایران بدون اما و اگر بپذیرد و تعهد بدهد که همه گونه امکانِ بهره وری از این یاری ها را فراهم نماید، خود در بهره وری از آن دخالت نکند و رسانه هایِ همگانی جهان نیز آن را منتشر کنند.

سه. این هیئت ها اجازه داشته باشند از چگونگی وضعِ بیماران، بیمارستان ها، بهره وری از این یاری ها به مردمِ ایران، فیلم و گزارش تهیه کرده و آن را منتشر کنند. سازمان ملل نیز باید هر روز در جریان روندِ کار این هیئت ها و کارآمدیِ یاری هایِ آنان به مردمِ ایران قرار داشته باشد.

در برابرِ یک حکومت فاسد، دروغ گو، پنهان کار و بی مسئولیت، چاره ای جز انجام چنین کارهایی نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy