Tuesday, Apr 7, 2020

صفحه نخست » بازداشت جاسوس جمهوری اسلامی در اسرائیل

radiof_040620.jpgرادیو فردا - سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شین‌بث) روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین اعلام کرد که یک شهروند اسرائیلی مظنون به جاسوسی برای ایران را دستگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شین‌بث در بیانیه‌ای گفته که این فرد مظنون با عوامل جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تماس داشته و در آنجا پول، دستورالعمل و ابزارهای رمزینه به او داده شده است.

این سازمان افزوده است فرد مظنون قرار بوده که اطلاعاتی درباره پایگاه‌های استراتژیک اسرائیلی، راه‌های تفرقه‌افکنی در جامعه این کشور، انجام حملات علیه اهداف اسرائیلی و تهیه لیستی از شهروندان عرب‌تبار کشور برای کمک به ایران فراهم کند.

این مظنون که افشای نام او به خاطر حکم دادگاه ممنوع است ماه گذشته دستگیر و روز سه‌شنبه به‌دلیل «نقض جدی امور امنیتی» تفهیم اتهام شد.

شین‌بث گفته است این دستگیری بیانگر تلاش‌های ایران «برای انجام جاسوسی و فعالیت‌های خرابکارانه در داخل خاک اسرائیل است، آن هم در زمانی که جهان با اپیدمی ویروس کرونا دست به گریبان است که به شکل بدی در ایران شیوع یافته است».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

ایران بدترین شرایط را در ارتباط با کرونا در خاورمیانه دارد. وزارت بهداشت جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه از مرگ ۱۳۳ دیگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به این ویروس خبر داد که آمار رسمی در این زمینه را به نزدیک چهار هزار نفر رسانده است هرچند که آمارهای غیررسمی چند برابر این تعداد است.

اسرائیل و ایران از چهار دهه بیش روابط بسیار خصمانه‌ای دارند و هر از چندگاهی از دستگیری جاسوسان طرف مقابل خبر می‌دهند.

سازمان امنیت داخلی اسرائیل مرداد پارسال نیز اعلام کرد که اقدامات ایران برای راه‌اندازی یک شبکه جاسوسی را «شناسایی و خنثی کرده است».

یک ماه پیش از آن دولت اسرائیل اعلام کرده بود یک تبعه اردنی که برای ایران جاسوسی می‌کرد را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

اسرائیل سال ۹۷ گونن سگو، وزیر پیشین انر‌ژی این کشور که در نیجریه کار و زندگی می‌کرد را به ظن جاسوسی برای ایران به کشورش برگرداند.

آقای سگو پس از ماه‌ها بازجویی و پذیرش بخشی از اتهامات، به ۱۱سال زندان محکوم شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy