Wednesday, Apr 8, 2020

صفحه نخست » وحشت درباره وخامت دوباره اوضاع در تهران

danger_040820.jpgایران اینترنشنال - دو مقام‌ ستاد مقابله با کرونا در ایران با ابراز نگرانی نسبت به افزایش تردد و حضور مردم در خیابان‌های تهران درباره ظهور موج بعدی شیوع کرونا در پایتخت هشدار داده و نسبت به امکان وخامت اوضاع آن ابراز نگرانی کردند.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران،‌ روز چهارشنبه ۲۰ فروردین‌ماه ضمن اشاره به افزایش شمار مراجعان مبتلا به کرونا طی روزهای اخیر اعلام کرد که این شهر با محدودیت تخت‌های ویژه آی‌سی‌یو مواجه شده است.

او همچنین تهران را «مرکز داغ» بیماری کرونا برشمرد و گفت: «در تهران ۲۰۰۰ تخت ویژه در دانشگاه‌های دولتی داریم که اغلب این تخت‌ها اشغال‌اند.» این مقام بهداشتی از لزوم توسعه تخت‌های ویژه آی‌سی‌یو خبر داد.

این در حالی است که حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران،‌ روز ۱۳ فروردین‌ماه گفته بود ۱۳ هزار تخت بیمارستانی و همچنین تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه خالی مانده‌اند.

زالی در بخش دیگری از سخنان خود به سیر صعودی شمار مبتلایان به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: «در سه روز اخیر شاهد رشد آمار کلی مراجعان بدحال، سرپایی، بخش‌های بستری و ویژه بودیم که نگران‌کننده است و باید مورد توجه قرار گیرد.»

او در ادامه خواستار جمع‌آوری معتادان متجاهر بدون سرپناه از سطح شهر شد و گفت آن‌ها با رعایت نکردن دستورات بهداشتی و پیشگیرانه موجب شیوع و گسترش بیماری می‌شوند.

هم‌زمان مینو محرز،‌ عضو کمیته ملی مقابله با کرونا،‌ در همین زمینه به کانال خبری امتداد گفت: «طی روزهای گذشته شاهد حضور پرتعداد مردم در خطوط مترو و بی‌آرتی بودیم که بدون تردید در هفته آینده تبعات این تراکم حضور افراد در جامعه به لحاظ شیوع کووید-۱۹ نمایان خواهد شد.»

او هشدار داد که با ادامه روند کنونی،‌ و به خصوص با آغاز فعالیت‌ها از هفته آینده، «پیک جدی کرونا» بروز خواهد کرد. این استاد دانشگاه علوم پزشکی افزود: «وحشت داریم که اوضاع مجددا وخیم نشود.»

محرز به تعداد بالای بیماران بستری در بیمارستان امام خمینی تهران اشاره کرد و گفت: «تعدادی از افراد مبتلا به کرونا که در این مرکز درمانی بستری بودند، همچنان تنها با استفاده از دستگاه اکسیژن قادر به تنفس‌اند و در عین ترخیص تعدادی از بیماران، تعدادی بیمار بدحال نیز به شکل روزانه اضافه می‌شوند.»

این پزشک همچنین اظهار کرد که بیمارانی که سروکارشان به بخش مراقبت‌های ویژه بیفتد،‌ «بالغ بر ۵۰ درصد وضعیت امیدوار‌کننده‌ای برای انتقال به بخش نخواهند داشت.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy