Thursday, Apr 16, 2020

صفحه نخست » نیروی دریایی ارتش به دنبال ساخت زیردریایی اتمی

sub_041620.jpgشمار بسیار معدودی از کشورهای جهان دارای زیردریایی اتمی می باشند که تولید آن نه تنها بودجه کلان می طلبد، بلکه نگاهداری آن نیز پر هزینه و پرخطر می باشد.

دریادار حسین خانزداری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پنجشنبه ۲۸ فروردین در جمع خبرنگاران گفت: «اگر جمهوری اسلامی ایران به این فکر نباشد که از زیردریایی با رانش هسته‌ای استفاده کند، غفلت کرده پس ما به این فکر هستیم و در ساخت زیردریایی‌های بزرگ‌تر از فاتح این قابلیت در وزارت دفاع به صورت بومی وجود دارد و قطعا برنامه توسعه رانش زیردریایی در دستور کار نیروی دریایی قرار دارد.» خانزداری با تأکید بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران گفت:

«چه قدرتی می‌تواند ما را از این توانمندی منع کند تا از نتوانیم از امنیت خود دفاع کرده و صلح را برقرار کنیم؟» نیروی دریایی جمهوری اسلامی بهمن سال گذشته از زیردریایی فاتح با توانلایی پرتاب موشک کروز رونمایی کرد. هدف از این تلاش‌ها دسترسی به آب‌های بین‌المللی با توجه به آمریکای جنوبی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در حالی از "صلح" سخن می گوید که رژیم ایران تنها کشور جهان است که برای اجرای مطامع کولونیالیستی خود، نیروهای مسلحی را موسوم به "سپاه قدس" برپا کرده که هدف علنی آن تسلط رژیم ایران بر کشورهای منطقه می باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy