Friday, Apr 17, 2020

صفحه نخست » سردار دوقطبی یا ویروس دوقطبی؟ مهران رفیعی

Mehran_Rafiei_2.jpgپس از آنکه رشیدترین سردار نظام، یعنی برادر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، از فناوری و آنتن فوق پیشرفته ویروس یاب پرده برداری کرد شاهد واکنش‌های مختلفی بوده‌ایم. مهم ترین عکس العمل‌ها این‌ها بوده‌اند:
یک - بی توجهی کامل مقامات و مراکز علمی داخلی و خارجی نسبت به این کشف بزرگ برادران دانشمند بسیجی. علت دهن کجی دانشمندان و مراکز تحقیقاتی خارجی کاملا روشن است؛ از قدیم همه‌شان جزو دژمن‌های سرسخت مقام رهبری، اهل بیت و ذوب شدگان ایشان بوده‌اند.

تکلیف متخصصان داخلی هم روشن است، اکثریت‌شان کماکان غیر مکتبی هستند، عده‌ای هم از گروه‌های برانداز داخلی یا خارجی حمایت می‌کنند. البته نقش مخرب آقای دکتر احمدی نژاد (سر دسته براندازان انحرافی) را هم نباید فراموش کرد. از وقتی که استاد اصطلاح "برادران قاچاقچی" را بر زبان آورد دیگر کسی جهش‌های علمی سپاه و بسیج را جدی نمی‌گیرد.

دو - خلق و انتشار هزاران قطعه طنز از طرف افراد با ذوق جامعه. این قطعات به صورت‌های مختلف لطیفه، شعر، نثر، کاریکاتور و ویدیو کلیپ می‌باشند ولی هدف مشترک همه آنها حمله کردن به اصل نظام مقدس است و کرونا و آنتن و میدان مغناطیسی فقط بهانه هایی هستند.
سه - عده‌ای هم دخالت افراد غیر متخصص در موضوعات علمی و بخصوص علوم پزشکی را بر خلاف عقل، اخلاق و قانون دانسته و خواستار محاکمه سردار سلامی شده‌اند.
حالا که قضیه تا این حد داغ شده و حتی سخنگوی رسمی سپاه هم وارد میدان شده است جا دارد که با نگاهی بیطرفانه، این کشف بزرگ علمی را بررسی کنیم. بد نیست که چند احتمال زیر را در نظر بگیریم:
احتمال اول - ممکن است که ویروس کرونا از لابلای خاکریزی‌های پدافندی سپاه عبور کرده و خودش را به مقر فرماندهی رسانده باشد. هر چند در مورد این ویروس خیلی از چیزها را هنوز نمی‌دانیم ولی روشن است که کرونا علاقه خاصی به آدم‌های معروف دارد از نخست وزیر انگلستان و همسر نخست وزیر کانادا و علی لاریجانی گرفته تا تام هنکس، هنرپیشه معروف.
اگر سردار سلامی هم کرونا گرفته باشد، این ادعای او می‌تواند از عوارض ناشناخته این مرض باشد، که در این صورت به طور ناخواسته کمکی به شناخت این بیماری و علم شده است.

احتمال دوم - استفاده غیر مجاز از روغن بنفشه توسط سردار سلامی. همه می‌دانند که بسیاری از مقامات کلیدی نظام تندرو و افراطی هستند و در همه امور افراط می‌کنند از دستکاری در انتخابات گرفته تا دست اندازی بر منابع مالی. در این مورد باید با استاد طب اسلامی یعنی جناب تبریزی تماس گرفت و در مورد عوارض جانبی روغن بنفشه اطلاعات لازم را کسب کرد.

احتمال سوم - ممکن است سردار سلامی هم مثل بسیاری از مقامات نظام دچار بیماری دوقطبی (بی پلار) شده و این ادعای او ناشی از عوارض روانی آن ناخوشی باشد.

احتمال چهارم - بعید نیست که حضور در یک حوزه میدان مغناطیسی شدید سردار سلامی را دچار "شیدایی" کرده باشد. ایشان در مصاحبه تلویزیونی خود کمی هم در باره تئوری‌های علمی صحبت کرد و اشاره مختصری داشت به نظریه میدان مغناطیسی مکتبی، انتشار امواج نفوذی و آنتن‌های ویروس یاب بسیجی. روشن است که نظریه الکترومغناطیس ماکسول و بقیه فیزیکدانان غیر مکتبی قادر به یافتن ویروس نیستند و نیز می‌دانیم که سردار مرتبا از مراکز مخفی موشکی یا اتمی بازدید می‌کند و نداشتن لباس‌های خاص ایمنی می‌تواند چنین عواقبی داشته باشد.

احتمال پنجم - شاید یکی از انقلاب‌های متوالی فرهنگی به نتیجه رسیده و بالاخره آن دارالعلم مطلوب دکتر سروش و آیت الله خمینی ساخته شده باشد. در این صورت آنها موفق شده‌اند که در دانشگاه‌های معطرشان آنتن‌های ویروس یاب را اختراع کنند. می‌دانیم که آقای خمینی به علم و دانشگاه علاقه زیادی داشت و به گفته جناب دکتر سروش حضرت آیت الله از همه پادشاهان ایران باسواد تر بوده است. در تایید ادعای عارفانه جناب سروش دو نمونه زیر، که از گفته‌های معروف آقای خمینی می‌باشند، میزان باسوادی حضرت آیت الله را بخوبی روشن می‌کنند:
"اقتصاد مال خر است"
"عقل رجایی از علمش بیشتر است"
جمله دوم را آقای خمینی در حمایت از آقای رجایی بیان کرد در زمانی که جنگ قدرت بین رییس جمهور (بنی صدر) و نخست وزیر به مراحل حساس رسیده بود.
کاش آقای سروش توضیح می‌داد که علم و عقل را چگونه می‌توان اندازه گرفت و با هم مقایسه کرد تا ما هم مثل آقای خمینی باسواد شویم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy