Thursday, Apr 23, 2020

صفحه نخست » وب‌سایت‌های شرط‌بندی در ایران برای کسب درآمد از پیش‌بینی تعداد قربانیان کرونا

bet_042220.jpgایران اینترنشنال - روزنامه شرق در گزارشی که درباره وب‌سایت‌های شرط‌بندی برای ایرانی‌ها منتشر کرده نوشته است که با شیوع بحران کرونا در برخی از این وب‌سایت‌ها کاربران بر سر پیش‌بینی شمار قربانیان کرونا و یا زمان پایان این بحران شرط‌بندی می‌کنند.

در این گزارش که روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه منتشر شده شرق به گفت‌وگو با افرادی پرداخته که تجربه کار در حوزه فنی و امور پشتیبانی و مالی برخی از این وب‌سایت‌ها را داشته‌اند و از مخفی بودن هویت مدیران و کارمندان آن خبر داده‌اند.

خسرو که سابقه کار به عنوان پشتیبان در این وب‌سایت‌ها را داشته به موضوعات عجیب شرط‌بندی از جمله زمان پایان جهان، زمان پایان و یا تعداد کشته‌شدگان بحران کرونا، سال جدایی اسکاتلند از بریتانیا و پیش‌بینی رییس‌جمهور کشورها اشاره کرده است.

تعداد بسیاری از وب‌سایت‌ها در این زمینه با گردش مالی بیش از یک میلیارد تومان در ماه از شبکه بانکی کشور برای نقل و انتقال‌های مالی خود استفاده می‌کنند و برای این امر به اجاره حساب‌های بانکی شهروندان می‌پردازند.

گزارشگر شرق نوشته است که از این روش برای شناسایی نشدن و یا عدم پیگیری پلیس فتا استفاده می‌شود.

دفتر برخی از آن‌ها در خارج از کشور، از جمله در ترکیه، قرار دارد.

بنا بر این گزارش، کاربران این وب‌سایت‌ها که با هویت و چهره رسمی خود از آن استفاده می‌کنند معمولا در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال قرار دارند و برخی از آن‌ها نیز مبالغ سنگینی از جمله یک مورد ۷۰ میلیون تومان شرط‌بندی کرده و از دست داده‌اند.

برخی از شرکت‌ها نیز با استفاده از قوانین مبهم و نامشخص به «کلاهبرداری سر قوانین شرط‌بندی» می‌پردازند.

تاکنون مقام‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ پلیس فتا و قوه قضاییه بارها درباره برخورد با این وب‌سایت‌ها هشدار داده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy