Friday, Apr 24, 2020

صفحه نخست » اعلام وضعیت خطرناک کرونا در پایتخت

ravnd_042420.jpgاستاندار تهران می‌گوید با ادامه روند کنونی شاید همه بازگشایی‌ها لغو شود

ایندیپندنت فارسی - نزدیک به دوهفته است که از اجرای تصمیم دولت برای بازگشایی تدریجی برخی مشاغل و از سرگیری فعالیت برخی ادارات، می‌گذرد. زندگی در تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران به جریان افتاده و پیام‌هایی که از سوی دولتی‌ها به مردم جامعه داده می‌شود همه سعی در نوعی عادی سازی شرایط زندگی و بازگشت به دوران پیش از شیوع کرونا دارند.

امروز اما انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران هشدار داده که «اگر روند روزهای اخیر در استان تهران ادامه یابد و شرایط موج بیماری صورت گیرد همه گشایش‌های صورت گرفته لغو و برای اِعمال محدودیت‌ها اقدام می‌شود».

استاندار تهران درباره افزایش ترددهای جاده‌ای و شهری در استان تهران گفته است: «ترافیک روزهای اخیر به میزان ۷۵ درصد روزهای مشابه سال گذشته رسیده است.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

به گفته وی وضعیت فعلی پایتخت «خطرناک» است و با اشاره به وضعیت ترافیک شهر تهران گفت: «رفت و آمدها و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس بیش از آن ظرفیتی است که توصیه به فاصله گذاری اجتماعی می‌شود و به دلیل حجم بالای مسافر قابل انجام نیست.»

استاندار تهران گفته «باید شرایطی فراهم شود تا کسانی که کار ضروری و واجب ندارند خانه ماندن را بر بیرون رفتن ترجیح دهند».

البته مشخص نکرده که انجام چنین کاری با چه فرایندی میسر خواهد بود و چگونه می‌توان در فراهم آوردن مایحتاج گروه بزرگی از مردم به آنان کمک کرد تا ترجیح دهند که در خانه بمانند.

استاندار تهران با اشاره به کاهش آمار بستری جدید و افزایش مراجعات سرپایی هم گفت که «در استان تهران روی مدیریت بیماری کار می‌شود و اگر همکاری بشود امیدواری داریم مثل سایر استان‌ها در کنترل ویروس منحوس تلاش کنیم ولی اگر همین وضعیت ادامه پیدا کند کار سخت می‌شود».

استاندار تهران در حالی از امکان لغو تمامی بازگشایی‌های صورت گرفته در دو هفته گذشته سخن می‌گوید که مقامات دولتی و در راس آنها حسن روحانی تلاش دارند تا هرچه سریع‌تر روند زندگی اجتماعی و فعالیت‌های اقتصادی مملکت از سر گرفته شود.

برخی ناظران می‌گویند که ترس دولت حسن روحانی از برآشفتن خشم عمومی در کشور به دلیل تبعات ناشی از کرونا باعث شده تا دولت سیاست بازگشایی تدریجی کشور را در دستور کار قرار دهد.

همین امروز بود که حسن روحانی به وزیر بهداشت دستور داد تا برای بازگشایی اماکن مذهبی کشور تلاش مضاعفی صورت بگیرد.

روز گذشته بود که علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، با تاکید بر این که آمار مراجعان بستری عادی، ویژه و مرگ و میر در تهران با شیب ملایم در حال افزایش است، این آمار را نگران‌کننده خواند و گفته بود: «بدون این که ما به آثار وضعی برخی مصوبات در مورد تغییر بیماری توجه داشته باشیم، یک پیام را به مردم مخابره می کنیم و با این پیام مردم اشتباها تصور می‌کنند که بیماری کنترل شده و در شرایط خاموشی طغیان بیماری قرار داریم که ما از آن احساس نگرانی می‌کنیم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy