Sunday, Apr 26, 2020

صفحه نخست » کارگران ساختمانی در ایران پول خرید نان ندارند

kargar.jpgابلنا - رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران گفت: کارگران به ویژه کارگران ساختمانی در بدترین شرایط معیشتی به سرمی برند و انتظار داریم دولت هرچه سریعتر حمایت‌های لازم را از این قشر زحمتکش به عمل آورد.

"سید هادی ساداتی " به مناسبت هفته کارگر در گفت‌وگو با "ایلنا" ضمن تبریک هفته و روز جهانی کارگر به کارگران شریف ایرانی و با اظهار تاسف از اوضاع اسفبار جامعه شریف کارگران، گفت: شایسته نیست که کارگران پس از ۴۰ سال با فقر و نداری دست و پنجه نرم کنند و وعده‌های دولت محقق نشود.

وی با اشاره به حداقل مزد کارگران در سال ۱۳۹۹، گفت: تورم ۴۱ درصدی و افزایش ۲۱ درصدی حداقل دستمزد کارگران، چه مفهومی دارد؟

ساداتی اظهار داشت: می‌گویند سه جانبه گرایی و در جلسه دستمزد، پیشنهاد نمایندگان کارگری مورد توجه قرار نمی‌گیرد و نمایندگان کارفرمایان و دولت تصمیم می‌گیرند و اجرایی می‌کنند!

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با اشاره به سال ۹۹ به عنوان "جهش تولید" گفت: کارگران غیرتمند با وجود تمامی مشکلات درسال جهش تولید، برای پویایی و گردش چرخ‌های اقتصاد از جان مایه خواهند گذاشت، همچنان که سال‌های گذشته ایثار و فداکاری اشان، موجب پیشبرد صنعت و تولید شد.

ساداتی با اشاره به کمک ۱۰ میلیونی دولت به اقشار آسیب پذیر از جمله کارگران ساختمانی، گفت: کارگران شریف و زحمتکش ساختمانی بیش از دو ماه است که خانه نشین هستند و در فقر وحشتناکی به سر می‌برند؛ هیچ کارفرمایی حاضر نیست به دلیل کرونا، کارگران ساختمانی را از بیم آن که ممکن است ناقل ویروس باشند، به کارگیرد.

وی از دولت و خصوصا خیرین خواست که کمک‌های خود را از طریق دفاتر انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، به دست این کارگران شریف و بی پناه برسانند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy