Tuesday, Apr 28, 2020

صفحه نخست » شماری از طلاب خواستار بازداشت فیروزآبادی و جهرمی شدند

jahromi_042720.jpgرادیو فردا - شماری از طلاب و روحانیون حوزه علمیه، از رئیس قوه قضائیه ایران خواستند دبیر شورای عالی فضای مجازی و وزیر ارتباطات را به عنوان «متهمان ردیف اول» پرونده «ولنگاری» در فضای مجازی، بازداشت و محاکمه کند.

این نامه را خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، روز سه‌شنبه، نهم اردیبهشت منتشر کرده و نویسندگان آن را «مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم»، «شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه» و «بیش از ۴۰۰ نفر از اساتید، طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه از ۶۵ شهر» ایران معرفی کرده است.

نویسندگان این نامه خطاب به ابراهیم رئیسی نوشته‌اند که در راستای حمایت از «حقوق عامه»، در اسرع وقت با عوامل «ولنگاری فضای مجازی کشور برخورد قاطع قضایی» انجام داده و «آنها را بازداشت و محاکمه» کند.

این روحانیون به صراحت، ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران، را «متهم ردیف اول» این پرونده معرفی کرده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

آنها نوشته‌اند که این دو نفر، «مکررا، به نفع سرویس‌های خارجی، وقت‌کشی کرده و تعهدات خود را طی پنج سال اخیر نقض کرده و به دستورات و منویات» رهبر جمهوری اسلامی «عمل نکرده‌اند».

در این نامه برای ارسال «اسناد و مدارک تخلف‌های فراوان» این دو نفر به رئیس قوه قضائیه نیز اعلام آمادگی شده است.

روحانیون امضاکننده این نامه، عملکرد جهرمی و فیروزآبادی را «دشمن‌پسند» نامیده و به ۱۲ مورد از آن چه «کوتاهی‌های» آنها در فضای مجازی عنوان شده، اشاره کرده‌اند.

«راه‌اندازی نشدن شبکه ملی اطلاعات»، «حمایت زیرساختی عجیب از تلگرام و اینستاگرام»، «حاکم کردن افراد بی‌سواد بر ذهن و دل جوانان مسلمان در فضای اینستاگرام»، «توسعه فضای مجازی بر خلاف منافع مردم و کشور و بر اساس دستورات نظام سلطه» و «زمینه‌سازی نفوذ فرهنگی با ترویج اباحه‌گری و قبح‌شکنی گناه» از جمله‌ این کوتاهی‌ها عنوان شده است.

این نامه در حالی نوشته شده که شمار قابل توجهی از کاربران فضای مجازی به ویژه توییتر فارسی‌زبان را طلاب و کاربران ارزشی هوادار حاکمیت تشکیل می‌دهند.

روحانیون در جمهوری اسلامی نیز به طور عام، نگاه مثبتی به فضای مجازی ندارند و همواره با انتقادهای تندی از روند طبیعی این شبکه‌ها در ایران انتقاد کرده‌اند.

پیشتر ناصر مکارم شیرازی، یکی از مراجع تقلید شیعه، اینترنت را «منجلاب‌ بسیار متعفن و خطرناکی» برای جوانان خوانده و گفته بود در شبکه‌های اجتماعی «مباحث و مطالب ضد دینی و ضد اخلاقی منتشر می‌شود».

در ایران تقریبا همه شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار جز اینستاگرام فیلتر است.

با این حال برخی از چهره‌های شاخص جمهوری اسلامی از جناح‌های مختلف، برای ابراز نظرات خود از شماری از این شبکه‌ها از جمله توییتر و اینستاگرام استفاده می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy