Wednesday, May 6, 2020

صفحه نخست » مقامات ارشد اسرائیلی: خروج نیروهای قدس از سوریه آغاز شده است

isrQods_050620.jpgرادیو اسرائیل - سخنان یک مقام ارشد امنیتی و نظامی اسرائیل در مورد آن که سپاه قدس در سوریه، در اثر ضربات مکرر و مداوم ارتش اسرائیل در حال کاهش نیروهای خود و بازگشت به ایران است، در رسانه های همگانی جهان انعکاس گسترده ای داشت، ولی هنوز واکنش رسمی نسبت به آن شنیده نشده است.

این مقام ارشد که نخواست نامش برده شود، به خبرنگاران گفت که قاطعیت نظامی اسرائیل در نابود کردن زیربنای نظامی سپاه قدس در سوریه، حکومت ایران را متقاعد ساخته است که نخواهند توانست در سوریه استقرار دائم پیدا کنند و بهتر است آن سرزمین را ترک گویند.

مقامات حکومت ایران هنوز نسبت به این سخنان واکنشی نشان نداده اند. در گذشته فرماندهان سپاه پاسداران و مقامات حکومت اسلامی بارها اخطار کرده اند که اگر مورد حمله قرار گیرند و یا به منافع آن ها در منطقه آسیب برسد، واکنش کوبنده و قاطع نشان خواهند داد.

در یک هفته گذشته، دست کم سه حمله هوایی علیه مواضع سپاه قدس و انبارهای اسلحه آن در چند نقطه در سوریه انجام شده که در همه موارد، به اسرائیل نسبت داده شده است.

نفتالی بنت وزیر دفاع که سه ماه پیش به این سمت منصوب شد و به زودی با برپایی دولت آینده، این پست را به فرد دیگری واگذار خواهد کرد، چند روز پیش به خبرنگاران گفت که اسرائیل کارزار بی امانی را علیه حضور نظامی رژیم ایران در سوریه آغاز کرده است. بنت گفت که تا چندی پیش، سیاست دفاعی اسرائیل آن بود که استقرار سپاه قدس در سوریه را دشوار کند، ولی اکنون سیاست آن است که سپاه قدس ناچار به ترک سوریه گردد.

با توجه به این سخنان، آگاهان می گویند همان مقامی که نخواست نامش برده شود، خود نفتالی بنت است که می خواست دستاوردهای دوران خدمت خود را به خبرنگاران عرض کند.

با این همه، هنوز دلائل قاطعی در دست نیست که نشان دهد ارزیابی در مورد آغاز خروج سپاه قدس از سوریه درست باشد. حتی در صورت موثق بودن این ارزیابی، ممکن است علت بازگردانیدن نیروهای نظامی به ایران، مشکلات مالی باشد.

ولی در عین حال، کارشناسان امور نظامی اسرائیل تایید می کنند که در ضربات ماه های اخیر اسرائیل، که بسیار بیشتر از گذشته بوده، بسیاری از قرارگاه ها و انبارهای اسلحه و مراکز فرماندهی سپاه قدس در چندین نقطه سوریه، از شرق تا غرب و شمال تا جنوب ویران گردیده است.

ارتش اسرائیل همه پروازهای باری از ایران به سوریه را دنبال می کند و ساعات و یا روزهایی پس از آن که اسلحه وارداتی به انبار انتقال یافت، آن را منفجر می سازد. اسرائیل همچنین همه ساختمان هایی را که قرار بود محل سکونت نظامیان ایرانی در سوریه باشد، ویران کرده است.

مقام ارشد امنیتی اسرائیل که احتمال می رود شخص نفتالی بنت بود، همچنین به خبرنگاران گفت که ادامه حضور رژیم ایران در سوریه، نه تنها سودی برای حکومت بشار اسد نخواهد داشت، بلکه ادامه آن را به خطر می اندازد. او گفت که ضربات مداوم اسرائیل، تا خروج کامل نیروهای ایرانی از سوریه ادامه خواهد یافت.

در گزارش ها آمده بود که حمله پریشب در سوریه، که به نیروی هوایی اسرائیل نسبت داده شد، ویرانی بیار به بار آورده و چهارده تن کشته شده اند که بخش اعظم آن ها افراد وابسته به سپاه قدس بوده اند.

مقامات حکومت ایران بارها اعلام داشته اند که پس ار برپایی حضور گسترده نظامی در سوریه، خواهند توانست آسان تر از گذشته، اسرائیل را با یک حمله نظامی نابود سازند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy