Wednesday, May 13, 2020

صفحه نخست » نامه‌ انتقادی و تند دفتر آیت الله خامنه ای به شهرداری تهران

wire_051120.jpgاختصاصی ایران وایر

تصویر نامه‌ای از دفتر رهبر جمهوری اسلامی به شورای شهر تهران که به صورت اختصاصی به دست ایران‌وایر رسیده، نشان می‌دهد مجموعه دفتر رهبری جمهوری اسلامی که نظرات علی خامنه‌ای را بازتاب می‌دهند از همکاری شهرداری تهران با سازمان‌های مردم‌نهاد و مستقل در جریان مقابله با شیوع ویروس کرونا و همچنین از عدم استفاده از نمادها و نشان‌های مذهبی در تبلیغات شهرداری در مورد کرونا ناراضی هستند.

معاونت ارتباطات مردمی دفتر رهبر جمهوری اسلامی در نامه‌ای که به امضای «سیدعلی مقدم»، معاون ارتباطات این دفتر رسیده و خطاب به «محسن هاشمی»، رئیس شورای شهر تهران نوشته شده است، از اقدامات شهرداری تهران برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا انتقاد کرده است و با متهم کردن برخی سازمان‌های مردم‌ نهاد فعال در کمک به مردم در جریان همه‌گیری کرونا به مخالفت با اصول جمهوری اسلامی از شهرداری تهران پرسیده است بر چه اساسی با آن‌ها همکاری شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

بر اساس آن‌چه در این نامه آمده است، کارشناسی معاونت ارتباطات مردمی «علی خامنه‌ای»، رهبر جمهوری اسلامی، پس از بررسی گزارش‌ اقدامات شهرداری تهران برای پیشگیری و مقابله با شیوع و فراگیری ویروس کرونا، آن را ارزیابی کرده است. گزارش اقدامات شهرداری تهران از سوی شهرداری تهران تهیه شده است و مستقیم یا غیرمستقیم برای دفتر رهبر جمهوری اسلامی ارسال شده است.

01.jpg02.jpgدر این ارزیابی که در شش بند ارائه شده است، ضمن اشاره به این‌که شهرداری تهران به منظور مبارزه با کرونا در همه حوزه‌های شهری حضور فعالی داشته است، از جهت‌گیری و محتوای آن‌چه «برنامه‌های جامع شهرداری» خوانده شده، انتقاد شده است.

معاونت دفتر رهبر جمهوری اسلامی ابتدا پرسیده آیا تمامی تصمیمات شهرداری طبق برنامه‌ها اجرا شده است و کارگروهی برای نظارت و ارزیابی نحوه اجرای برنامه‌ها تدارک دیده شده است یا نه. در ادامه نامه، معاونت دفتر رهبر جمهوری اسلامی انتقادات خود را در چهار جنبه متوجه اقدامات شهرداری تهران کرده است.

جنبه نخست ناظر به دغدغه‌های مذهبی دفتر رهبر جمهوری اسلامی است و از شهرداری تهران انتقاد شده است که چرا «تمامی اقدامات تبلیغی با موضوع ویروس کرونا، فاقد نماد و نشان‌های دینی و مذهبی» هستند و چرا در هیچ‌کدام آن تبلیغات به «مناسک دینی برای کاهش اضطراب و افزایش آرامش» اشاره نشده است. در بندی دیگر از این نامه، همین دغدغه تکرار شده است و انتقاد شده که چرا در تمامی تصاویر گزارش، از مردم دعوت شده به موسیقی آنلاین گوش دهند و کنسرت آن‌لاین در برج میلاد را نگاه کنند اما مطلب یا تصویری از رفتارهای مذهبی و دینی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم نمایش داده نشده است.

انتقاد دوم به این نکته است که چرا در گزارش شهرداری تهران به پخش «چندین برنامه با رویکرد حمایتی از شبکه‌های ضدانقلاب بی‌بی‌سی فارسی، من‌و‌تو و ایران اینترنشنال» از اقدامات شهرداری تهران اشاره شده است. دفتر رهبری جمهوری اسلامی ضمن اشاره به این‌که «ابهام اساسی» در این است که اقدامات شهرداری به درخواست شبکه‌ها برای آن‌ها ارسال شده است یا آن‌ها به طور خودجوش آن را پخش کرده‌اند، از شهرداری تهران پرسیده که آیا با اشاره به پخش خبر اقدامات شهرداری تهران از «شبکه‌های معاند» در گزارش خود، به آن شبکه‌ها رسمیت نبخشیده است؟

اما شاید مهمترین و نگران‌کننده‌ترین نکته در این ارزیابی انتقادی، بازتاب نگاه رهبر جمهوری اسلامی و مجموعه حاکمیت به موسسات و انجمن‌های خیریه و مردم‌نهاد مستقلی است که در مواقع بحرانی به کمک مردم می‌شتابند. در این ارزیابی، نحوه همکاری شهرداری با این سازمان‌ها «مبهم» تلقی شده است و از شهرداری پرسیده شده که بر چه مبنایی با آن‌ها همکاری شده است؟ در این ارزیابی همچنین دفتر رهبری جمهوری اسلامی از شهرداری پرسیده در حالی‌که «برخی از این موسسات، موضع شفاف و روشنی به نظام اسلامی نداشته یا دارای اهداف و مواضع سیاسی مغایر با اصول و ارزش‌های حاکم بر آن می‌باشند» همکاری شهرداری با آن‌ها چگونه توصیه می‌شود.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در این ارزیابی همچنین به کاربرد واژه‌های انگلیسی به جای فارسی در یکی از اقدامات تبلیغی شهرداری تهران انتقاد شده و گفته شده استفاده از برخی واژه‌های انگلیسی در نورپردازی سه‌بعدی برج آزادی در تهران به جای واژه‌های فارسی، اقدامی مغایر با ترویج زبان فارسی است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy