Wednesday, May 13, 2020

صفحه نخست » واکنش رضا پهلوی به شلیک نظامیان ایران به نیروهای خودی

rp_051320.jpgصدای آمریکا - رضا پهلوی با اشاره به وقوع دو حادثه مرگبار رقم خورده از سوی نظامیان ایران طی چند ماه، آن را نشانه بی مسئولیتی و بی کفایتی رژیم حاکم بر ایران دانست.

آقای پهلوی روز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت با انتشار پیامی در توئیتر خود نوشت: «در چند ماه اخیر، نیروهای مسلح رژیم دو فاجعه را یکی در آسمان و دیگری در دریا رقم زده‌اند که منجر به جان باختن ۱۷۶ سرنشین هواپیمای اوکراینی، و دست‌کم ۱۹ نفر از پرسنل نیروی دریایی ارتش در آب‌های ساحلی چابهار شده است.»

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه پیام خود اضافه کرد: «علت وقوع این فجایع از یک‌سو، و پنهان‌کاری و دروغ‌گویی درباره آنها از سوی دیگر، نمایانگر عمق بی‌کفایتی و بی‌مسوولیتی رژیم حاکم بر میهن‌مان است.»

او همچنین با خانواده‌های جانباختگان حادثه اخیر نیروی دریایی ایران ابراز همدردی کرد.

یکشنبه شب براثر شلیک یک موشک ایرانی در یک تمرین دریایی، یک شناور پشتیبانی مورد اصابت قرار گرفته که براثر آن دست‌کم ۱۹ ملوان کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

این دومین حادثه مرگبار در پی شلیک نظامیان در ایران است که طی ماههای اخیر رخ داده است. پنج ماه پیش نیز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یک هواپیمای مسافربری اوکراینی با دست‌کم دو موشک حمله کرد که به مرگ همه مسافران و خدمه آن منجر شد. ابتدا جمهوری اسلامی از اعلام دلیل سقوط خودداری کرد اما سپس با فشار آمریکا و جامعه بین المللی، اعلام کرد این هواپیما توسط موشک‌‌های سپاه سرنگون شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy