Monday, May 18, 2020

صفحه نخست » افزایش چندباره و ناگهانی قیمت دلار

arz.jpg رادیو فردا - خبرگزاری ایرنا خبر داد که قیمت دلار با ۱۸۰ تومان افزایش نسبت به روز یکشنبه به ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

قیمت خرید هر یورو نیز ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان شد.

روز سه‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت، نرخ خرید و فروش دلار وارد کانال ۱۷ هزار تومان شده بود.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در طول دو ماه گذشته، تحت تاثیر رویدادهایی چون شیوع کرونا و افت شدید بهای نفت، بازارهای ارز و طلا در ایران دچار نوسان شدید بوده‌اند.

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی که روز ۲۲ اردیبهشت منتشر کرده، از احتمال افزایش بیشتر قیمت دلار خبر داده و دلیل آن را برخی تقاضاهای موجود در بازار ارز اعلام کرده است.

کمال سیدعلی، معاون ارزی اسبق بانک مرکزی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: افزایش قیمت برای دلار را متصور بودیم اما انتظار این را نداشتیم که دلار به این زودی از ۱۷ هزار تومان عبور کند.

وی ادامه می‌دهد: برای علت گران شدن قیمت دلار سه عامل را می‌توان نام برد؛ یکی از این سه عامل، ریزش شاخص بورس بود که بر افزایش قیمت دلار تاثیر داشت. عامل دیگر نیز مربوط به نرخ سود سپرده بانکی بود، اگر نرخ سود سپرده بانکی بخواهد همچنان ۱۵ درصد باقی بماند باید انتظار این را داشت که سپرده‌های بیشتری از بانک خارج شده و روانه بازار ارز شوند.

سیدعلی می‌افزاید: عامل سوم علت گرانی دلار را می‌توان ضعف در تخصیص ارز به واردکنندگان عنوان کرد که موجب تشدید تقاضا در بازار ارز شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy