Tuesday, May 19, 2020

صفحه نخست » گزارش واشنگتن پست از حمله تلافی جویانه اسرائیل به پایانه بندر رجایی

bandar.jpg کیهان لندن - روزنامه «واشنگتن پست» ۱۹ مه (۳۰ اردیبهشت) به نقل از مقامات اسرائیلی و آمریکایی نوشته به تلافی حمله سایبری جمهوری اسلامی به زیرساخت‌های شبکه آب اسرائیل در حمله سایبری «بسیار دقیق» تاسیسات و سیستم‌های «بندر رجایی» در بندرعباس مورد هدف قرار گرفته است.

بر اساس گزارش‌ها حمله سایبری اسرائیل به پایانه بندر «رجایی» ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) صورت گرفت و سیستم‌های الکترونیک و شبکه کامپیوتری که حرکت کشتی‌ها، کامیون‌ها و کالاها را تنظیم می‌کنند به یک‌باره از کار افتادند. این حمله باعث شد در آبراهه‌ها و جاده‌های منتهی به این تاسیسات بی‌نظمی و ترافیک ایجاد شود.

مطالب بیشتر در کیهان لندن

یک روز بعد کارشناسان به این نتیجه رسیدند که یک هکر خارجی کامپیوترهای این بندر را از کار انداخته است. با این حال در بیانیه سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی آمده که این حمله موفق نبوده و تنها توانسته به برخی سیستم‌های عملیاتی خصوصی در بنادر آسیب بزند.

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفته بود به اعتقاد او منشأ این حمله سایبری عامل خارجی بوده است.

یک مقام امنیتی نیز گفته این حمله «بسیار دقیق» بود و خسارات قابل توجه بر جای گذاشته است. این منبع با استناد به گزارش نهادهای امنیتی می‌گوید پس از این عملیات فعالیت «بندر رجایی» بطور کامل مختل شد.

یک مقام آمریکایی نیز با دسترسی به اسناد محرمانه می‌گوید اسرائیل پشت این حمله قرار داشته است.

هرچند ایران و اسرائیل هیچگاه مسئولیت حمله‌های سایبری متقابل علیه یکدیگر را نپذیرفته‌اند اما شواهد حاکی از آن است که دو طرف به حرکت در مسیر جنگ سایبری ادامه می‌دهند.

واشنگتن پست به عکس‌های ماهواره‌ای دست پیدا کرده که نشان می‌دهد در آن تاریخ در بزرگراه‌های منتهی به «بندر رجایی» ترافیک سنگینی ایجاد شده و ده‌ها کشتی حامل کانتینرها که در بندر بارگیری کرده بودند متوقف مانده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy